search:

Re: pelvic / rectal exam

From: Conny (anonymous@obgyn.net)
Sat, 10 Mar 2001 14:41:09 -0600 (CST)

To put people at ease about evil Germans undermining of this MB, here we go in English :-) Naaa, I've neither heard nor experienced "weird" rectal exams. All very civilized. The ones that I've had were by finger only, no instruments, which I would think might be indicated if you wanted to look at the colon or even somewhere further up - not a regular concern during a routine pelvic. As I said before, just tell them not to if it's a issue.

Da das Programm email-Adressen anonym setzt, ist hier meine etwas verschluesselt: issjaauchegal (ja, ich weiss, dass da ein s zuviel ist), bei hotmail.

--
Conny

At Sat, 10 Mar 2001, Kathleen wrote: > >Hi Cornelia, > >danke fuer die Info. Es ist schoen zu wissen, dass ich nicht ganz >alleine bin - weit weg der Heimat!! Was mich nachdenklich gemacht hat >(neben der Pruederie und dem was alles damit zusammenhaengt) ist dass >die sich hier wahre Horrorgeschichten von den Rektaluntersuchungen mit >irgendwelchen medizinischen Geraeten erzaehlen. Aber bei Dir war das >nicht so?? > >Wenn Du magst, mail mir doch, dann koennen wir in ruhe kommunizieren ( >anonymous@obgyn.net) > >Lieben Gruss >Kathleen > >At Fri, 9 Mar 2001, Conny wrote: >> >>Kathleen, >> >>im Grund ist alles so wie zu Hause, ausser dass man dieses daemliche >>Krankenhaushemd anziehen muss (pruede Amis ;-). Frag die Schwester, wie >>herum die Oeffnung gehoert. Brustuntersuchung findet mit geoeffnetem >>Hemd statt. >>Ich habe Rektaluntersuchungen hier und zu Hause gehabt - das variiert >>von Dr. zu Dr. Wenn es keinen Grund gibt (Schmerzen etc.) und Du es >>nicht willst, sag es einfach vorher. DEin Dr. sollte da flexibel sein. >>Rasieren ist absolut nicht noetig. >> >>Cornelia >>(Rostock/New Jersey) >> >>At Fri, 9 Mar 2001, Kathleen wrote: >>> >>>Hallo everyone, >>> >>>I am a 19-year old German exchange student, presently living at Boston, >>>MA. >>> >>>As it is time for my annual visit to the ob/gyn I would be grateful for >>>some advise: >>> >>>What do I have to expect from a US pelvic exam? >>> >>>Will there be a rectal exam as I never had one home in Germany? >>> >>>Do I have to undress completely and do I have to prepare myself ( e.g. >>>shaving)? >>> >>>Thank you for your understanding and help by posting or mailing. >>> >>>Yours >>>Kathleen

recommended search...
Google
OBGYN.net forums endometriosis zone Web

use when must restrict search to only the young women's forum...
Enter search keywords:
Returns per screen: Require all keywords:
Return to [ Young Women's Health Forum ] POST A MESSAGE to this Forum
MAIL a message directly to this Forum: YOUNG-WOMEN@OBGYN.net
Report TECHNICAL Problems ONLY to: webmaster@obgyn.net
Last Updated: Mon May 19 17:20:50 2008

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com