search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

menstruatie na curretage

From: mariska (anonymous@obgyn.net)
Fri Dec 21 15:42:48 2001

Beste heer van der Slikke,

Na ruim 3 jaar een kinderwens te hebben, ben ik in augustus zwanger geworden via IUI (de 1e na clomid in combinatie met pregnyl). Helaas is dit mis gegaan na 8,5 week. Mijn gyn. raadde mij een curretage aan en die was een week later. De gyn. die de curretage uitvoerde vertelde me dat mijn menstruatie na ong. 6-8 weken zou volgen.

Door die 3 jaar weet ik ondertussen precies hoe mijn temp. is voor en na de eisprong. Dus ik ben gaan tempen na de curretage (om niet voor een verrassing te komen staan wanneer het zou gebeuren) en zag tot mijn blijdschap dat na 4 weken mijn temp omhoog ging (2 dagen). Ik heb toen de thermometer weg gelegd en dacht 2 weken later ongesteld te worden: helaas! Er was toen wel wat licht bruine afscheiding (1 dag, alleen 's ochtends) en veel slijm maar ik zag dat niet aan voor een ongesteldheid. Mijn temp werd weer heel laag en ik nam mij voor om nu te blijven temperaturen tot ik eindelijk ongesteld zou worden. Nu is mijn temp 9 dagen hoog geweest en vanochtend weer wat lager. Normaal blijft mijn temp netjes 14 dagen hoog om vervolgens naar beneden te gaan en dan word ik ongesteld.

Ondertussen ben ik heel bang dat er weer niets gaat gebeuren. De curretage is nu al 9 weken geleden.

Mijn vragen zijn: kan die bruine afscheiding een ongesteldheid zijn geweest? Of moet er echt sprake zijn van rood bloed? Is veel slijm verliezen na een curretage normaal? Is je lichaam echt zo van slag na een curretage? Ik heb zelfs zitten denken aan (na veel gespit op internet) aan het syndroom van Ashermann. Is dit mogelijk?

Ik begrijp dat het heel moeilijk is om te antwoorden zonder dat u mijn dossier heeft maar misschien kunt u een beetje onzekerheid wegnemen.

Alvast bedankt,

--
Mariska

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:47:30 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com