search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Arts zegt iedere keer wat anders

From: lindsay (anonymous@obgyn.net)
Fri Jun 19 09:54:23 2009

Wel ja, heb ik weer!

Ik kan geen second opinion krijgen omdat de gynaecoloog mijn gegevens nog niet verwerkt heeft. Mijn huisarts kan de gegevens dus nog niet inzien, en zonder deze gegevens geen second opinion. Nu moet ik tot a.s. vrijdag wachten op een echo en zit dus nog een week in onzekerheid.

Begin intussen toch echt wel radeloos te worden. Ieder steekje ren ik naar het toilet want het volgens mijn gyn gaat het toch mis. Leeft mijn baby nu wel of niet, is het gezond of niet, ben ik zo raar dat ik hoop blijf houden of heeft de gyn toch gelijk? Pfffffff, al die gedachten heel de dag zijn ook niet bevorderlijk voor mij en mijn gezin. Ik struin heel het internet af naar dit soort verhalen maar kom ze vrij weinig tot niet tegen.

Dus, nog een week wachten.

Groetjes,

--
Lindsay

At Fri, 19 Jun 2009, Wennetje wrote: > >Hoi Lindsay, > >Als het vruchtzakje duidelijk gegroeid is en een dooierzakje zichtbaar >is (ook voor jullie ogen) dan zie ik nog genoeg reden voor hoop. Ik >hoop dat jullie al snel terecht kunnen voor een second opinion, je hebt >een fijne huisarts zo te horen! >Laat je even weten hier hoe het verder gaat? Dan duim ik even extra hard >voor jullie! > >Groetjes, Wendy > >At Fri, 19 Jun 2009, lindsay wrote: >> >>Hoi Wennetje, >> >>De arts heeft vrijdag wel een heel heel heel klein vruchtzakje gezien >>vertelde ze mij gisteren. Zelf zag ik deze niet maar maandag was deze >>toch echt groot genoeg om door mij en mijn partner gezien te worden. De >>vruchtzak is in afgelopen dagen goed gegroeid en er is zelfs een >>dooierzak zichtbaar. >> >>Volgende week donderdag krijg ik weer een echo. HCG prikken ze niet >>meer want volgens haar zeggen heeft dat geen nut omdat zij toch denkt >>dat het mis gaat. Overigens heb ik gisteren mijn huisarts gebeld >>hieromtrent en die vond het eigenlijk ook wel raar. Hij belt vandaag >>terug wanneer ik terecht kan voor een second opinion in een anders >>ziekenhuis. Maar ja, inmiddels weet ik ook niet meer wat ik moet >>denken. >> >>Groetjes, >> >>-- >>Lindsay >> >>At Thu, 18 Jun 2009, Wennetje wrote: >>> >>>Hallo Lindsay, >>> >>>Ik ben Dr vd Slikke niet maar je kunt geloof ik een klein bedrag >>>overmaken en dan mailen en dan krijg je persoonlijk antwoord. Weet >>>alleen even niet meer waar je die info kunt vinden. >>> >>>Wat ik weet is dat verdubbeling van je hCG iedere 3 dagen moet >>>plaatsvinden dus van 1800 naar 4500 in 3 dagen is prima. Het is wel >>>uitzonderlijk dat bij een hCG boven de 1000 nog geen vruchtzakje te zien >>>was, ik snap dus heel goed dat de artsen je slecht nieuws gaven. >>>De enige manier om er achter te komen of het nu goed gaat is weer een >>>echo. Bij een bevruchting (ik neem aan dat je de eisprong bedoelt?) >>>rond 23-05 zou er eerdaags echt een hartje te zien moeten zijn. >>>Was het vruchtzakje wel netjes gegroeid? Ik neem aan dat ze vaginale >>>echo's maken? >>>Wat was je hCG waarde vandaag? Wanneer krijg je weer een echo? >>> >>>Groetjes, Wendy >>> >>>At Thu, 18 Jun 2009, lindsay wrote: >>>> >>>>Hallo, >>>> >>>>Inmiddels door emoties en uitsprakan van mijn gyn helemaal in de war. >>>> >>>>3 juni testte ik duidelijk postief op een zwangerschap, helaas weet ik >>>>mijn laatste menstruatie niet door een onregelmatige cyclus. De >>>>bevruchting kan plaats gevonden hebben op 18-05-09 of 23-05-09. >>>> >>>>Vorige week donderdag (11-06-09) naar de verloskamers doorverwezen ivm >>>>extreme duiziligheid, hoge bovendruk en steken in mijn buik. Daar werd >>>>een echo gemaakt en HCG geprikt. HCG 1653 en op de echo helemaal niets >>>>te zien. Zij dachten aan een buiten baarmoederlijke zwangerschap. >>>>Vrijdagochtend (12-06-09) melden op de verloskamers: HCG 1800 en niets >>>>op de echo. Gyn wil curreteren omdat zij zeker weet dat de zwangerschap >>>>niet goed zit, zo kan zij er ook zeker van zijn of er >>>>zwangerschapsweefsel tussen zit. Ik natuurlijk over mijn toeren en >>>>gezegt dat ik geen curretage wou en tot maandag af woou wachten. >>>> >>>>Maandag (15-06-09) en op de echo een vruchtzakje te zien. HCG 4500. >>>>Hoera, toch een verdubbeling!!! volgens de arts zat het toch goed. Wat >>>>was ik blij geen curretage te hebben ondergaan. >>>> >>>>Vandaag (18-06-09) geen HCG geprikt. Op de echo een vruchtzak nu met >>>>dooierzak. Volgens de gyn zit het toch niet goed. Waarop zij dat >>>>baseert zijn mijn vorige HCG waarden. Volgens haar moeten deze iedere >>>>dag verdubbelen en dat doet het bij mij niet. >>>> >>>>Inmiddels weet ik niet meer waar ik aan toe ben en word ik door haar >>>>uitspraken heen en weer geslingerd. >>>> >>>>Kan iemand mij wat opbeuren? Kan iemand mij vertellen of de HCG waarden >>>>slecht of goed zijn? Kan iemand mij vertellen of de ontwikkeling van de >>>>vrucht goed is in afgelopen dagen? >>>> >>>>Zou de heer van der Slikke misschien mijn vragen willen beantwoorden? >>>> >>>>Heel erg bedankt alvast. >>>> >>>>Liefs, >>>> >>>>-- >>>>Lindsay >>>>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:05:19 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com