search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

diverse vragen amnionstreng

From: simone7 (anonymous@obgyn.net)
Fri Apr 24 08:47:32 2009

hallo,

bij mijn laatste echo (12 weken) heeft de deskundige een amnionstrengetje waargenomen. Ze deed er vrij lakoniek over. ze zei dat, voor zover ze het kon zien, de baby niet met het strengetje was verbonden en dat ik me geen zorgen hoefde te maken, want het was niet groot/dik. Nu zijn we gister bij de verloskundige geweest en die vertelde ook dat we ons niet druk hoefde te maken, want we konden er toch niets aan doen als iets zou worden afgekneld. Hierdoor ben ik vandaag toch even gaan zoeken op internet, maar ik kan er helaas niet veel informatie over vinden. Vandaar dat ik een paar vragen hier wil plaatsen en hoop ik hierop antwoord te krijgen. Ik ben nu 16 weken zwanger.

Ik las dat de meeste zwangeren extra echo’s krijgen om in de gaten te houden of er niet iets wordt afgebonden door het strengetje. Dit is niet bij mij voorgesteld, is dit wel noodzakelijk?

Wat ik verder nog wil weten is: - kan dat strengetje nog knappen als de baarmoeder groter wordt of groeit het mee? Zo ja, doet dat dan pijn/voel je dat, veroorzaakt dat bloedverlies, kan het ervoor zorgen dat hierdoor de vliezen eerder breken (het zit nl. aan de vliezen vast) - heeft het vlies nu zwakkere plekken doordat het amnionvlies al vroeg is gescheurd (met dus een grotere kans op breken van de vliezen)? - hoe groot is het risico dat het kindje met het buitelen in de buik zichzelf vastdraait in het strengetje - indien de kleine in een stuit zou liggen (mijn eerste kindje lag in een stuit), zijn er dan nog risico’s bij draaien dat het kindje met arm/beentje/vinger/navelstreng/nekje zichzelf vastdraait in dat strengetje? - Hoe groot is de kans dat de arm/beentje/etc alsnog tegen het strengetje aangroeit. zo ja wat voor complicaties kunnen dan optreden?) - als iets wordt afgeklemd is er dan geen operatieve ingreep mogelijk?

groeten,

Simone

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:01:50 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com