search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Borstvoeding en vroege zwangerschap

From: Astrid (anonymous@obgyn.net)
Fri Mar 27 03:23:05 2009

Hallo,

Met veel plezier geef ik nog borstvoeding aan mijn zoontje van 20 maanden, zelf denk ik dat mijn zoontje meer een beetje gezellig komt tutten en daarbij nog een klein beetje melk drinkt. Ik heb nog maar melk uit 1 borst.

Mijn zoontje is er gekomen na een ISCI behandeling (1e poging) en onlangs heb ik een terugplaatsing gekregen van een cryootje en ik was weer direct zwanger.

Deze nieuwe zwangerschap verloopt allerdings niet zo goed als mijn vorige en daarover gaat ook mijn vraag.

Het HCG gehalte wil niet zo goed stijgen op de 26e dag van mijn cyclus voor de eerste keer een bloedtest:

26e dag HCG 45 28e dag HCG 154 33e dag HCG 729 tot zover heel goed maar daarna: 36e dag HCG 1218 40e dag HCG 1730 43e dag HCG 2324

Geen mooie verdubbelingen, op dag 43 een echo, er is een vruchtzakje met een vruchtje erin, het zit op de juiste plaats maar is pas 5,2 weken “oud”, terwijl we weten dat het al 6 weken en 1 dag “oud” is. HCG op deze 43e dag gestegen naar 2324. Wat de zwangerschap betreft is het dus afwachten ik heb zaterdag 4 april nog een echo en hopelijk ook een hartslagje.

Nu mijn vraag: zou het kunnen zijn dat de borstvoeding de zwangerschap tegenwerkt? In dat geval zou ik met pijn in mijn hart stoppen met de borstvoeding ik wil mijn zwangerschap natuurlijk niet in gevaar brengen. Aan de andere kant weet ik dat veel vrouwen geen problemen hebben opnieuw zwanger te worden en zou juist de melkproductie afnemen m.a.w. het vruchtje gaat voor. Uiteraard zou het ook kunnen zijn dat de zwangerschap geen kans maakt en dat de borstvoeding er voor niets mee tussen zit in dat geval zou ik het heel jammer vinden dat ik gestopt ben met de borstvoeding.

Ik weet het is nogal een lang verhaal voor een simpele vraag maar de achtergrond informatie is toch ook wel belangrijk,

Hopelijk kunt u mijn vraag beantwoorden,

In afwachting,

Met vriendelijke groeten,

--
Astrid Wenneker

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:01:43 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com