search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Heel af en toe beetje bloed in afscheiding

From: Monique70 (anonymous@obgyn.net)
Sat Jan 31 10:52:34 2009

Mijn situatie is als volgt: 9 jaar geleden heb ik een PAP4 CIN3 uitslag gehad bij een uitstrijkje. Dit is toen behandeld door de gynaecoloog door middel van cryobehandeling. Sindsdien zijn de uitslagen van mijn uitstrijkjes (de laatste 4 jaar geleden) PAP1 geweest, dus ik had dat hoofdstuk voor mezelf al min of meer afgesloten. Nu heb ik sinds enige tijd een kleine tussentijdse bloeding, met heel erg weinig bloed (ongeveer eens in twee maanden). Het is geen bruine afscheiding, maar een klein beetje bloed dat "gevangen" zit in helder slijm. De rest van mijn afscheiding is volkomen normaal en stinkt niet. Ik heb het ook niet na het vrijen, het zit er 's ochtends zomaar zonder duidelijke oorzaak. Omdat het deze maand twee keer voorkwam, ben ik er gisteren mee naar de huisarts gegaan. Die heeft een uitstrijkje gemaakt en het begon direct te bloeden. Dat had ik in het verleden nooit. Hij dacht dat het een erythroplakie of poliepje zou zijn. Het duurt nog een paar weken voordat ik de uitslag krijg, en over 6 weken kan ik pas terecht bij de gynaecoloog. Vandaar dat ik hoop op iets meer duidelijkheid voor die tijd, want ik maak mij zorgen.

Mijn vragen zijn: - Wat is een erythroplakie? Hierover valt niets te vinden op het internet, althans niet wat gynaecologie betreft. - Is het zo dat het HPV virus altijd aanwezig blijft in je lichaam, en dat ik dus een soort wandelende tijdbom ben waar dit virus ieder moment weer de kop op kan steken? Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik dat virus allang kwijt was, maar nu lees ik andere verhalen op internet en ben erg geschrokken.

De hoofdvraag van mij is eigenlijk: is er een redelijke kans dat ik nu een bloedende baarmoederhalstumor heb, of is die kans niet zo heel groot gezien mijn PAP1 uitslagen? Ik ben me rotgeschrokken eerlijk gezegd.

Ik dank u alvast hartelijk voor het lezen van dit (lange) bericht.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:04:49 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com