search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Hydrosalpinx

From: Lesley (anonymous@obgyn.net)
Mon Jan 26 06:23:36 2009

Mijn vraag is de volgende:

Ik heb endometriose, mijn man slechte zaadkwaliteit. Daarom zijn wij onder behandeling in het ziekenhuis, om zwanger te kunnen raken. Van Mei t/m September 2008 hebben wij een vijftal IUI's gehad, waarvan er maar 2 "telden" ivm de slechte zaadkwaliteit. Bij de 3e IUI had ik wat vocht in mijn linker eileider. Ik ben toen niet gestart met de hormonen, en bij controle op dag 3 van de volgende menstruatie was dit vocht weg. Hierna bij de volgende 2 IUI's dus niet meer gezien.

Wij zijn doorverwezen voor ICSI, waar wij in december jl. het laatste gesprek hadden. De fertiliteitsarts aldaar maakte nog een (transvaginal) echo, als laatste handeling. Hierop zag zij ook weer vocht in de linkereileder. Ik werd dus "retour afzender" gestuurd naar mijn eigen ziekenhuis en gynaecologe (mijn eigen zkhs houdt op bij IUI helaas). Hier ben ik dinsdag jl. geweest, en geen vocht te zien. Volgens mijn eigen gyn komt dit wel vaker voor, en ledigt de eileider zichzelf. Dit heb ik dan ook idd 2x zelf gevoeld (gemene kramp) en waargenomen (viezige afscheiding hierna).

Ik mag nu starten met de ICSI, maar volgens de fertiliteitsarts kan het niet zo zijn, dat er nu geen vocht meer zit. Het zit er gewoon, alleen heeft mijn eigen gyn dit niet gezien. Zojuist mijn eigen gyn gebeld en zij zegt ook heel stellig: het zit er niet.

De vraag: is het mogelijk dat er wel degelijk een hydrosalpinx zit, maar dat deze tijdens talloze echo's niet gezien wordt? en nu op 19 december wel en op 20 januari weer niet?

Dank u wel! Lesley

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:04:49 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com