search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

sporadisch licht bloedverlies na lisexcisie van 3 maanden geleden

From: Eugenie (anonymous@obgyn.net)
Sat Dec 20 09:09:21 2008

Geachte dr. van der Slikke,

Na 2x pap3a te hebben gehad ben ik eind sept behandeld met een lisexcisie. (bleek CINII te zijn). Precies 2 weken na de lis volgde een forse bloeding waarop ziekenhuisopname volgde en behandeling met gyn. tampon die het bloeden kon stelpen. Erna ging het prima, geen bloedverlies meer, tot ik medio nov. wat lichtroze afscheiding had (zichtbaar op wcpapier na plassen). Ik vermoed zelf dat dit wellicht kwam doordat ik de avond ervoor gemeenschap had gehad met mijn man en hij toen iets te onvoorzichtig is geweest en de baarmoederhals heeft 'geraakt'. Het was niet heel veel bloed,en alleen bij hard persen zichtbaar op wcpapier maar het duurde een dag of 5 (en erna kwam mijn menstruatie). Medio dec. weer wat lichtroze bloed op het wcppapiertje gezien, maar de dagen daarvoor geen sex gehad.Ik verwacht de menstruatie pas over 5 dagen en die is altijd stipt (28-29 dagen) dus dat zal het niet zijn denk ik (ben 41 jaar). Zou dit te maken kunnen hebben met littekenweefsel op de baarmoederhals als gevolg van de lis, of is het weefsel misschien nog erg gevoelig? Jeeft het te maken met wisselende hormoonspiegels (begin van de overgang??)of zou het 'm in de afwijkende cellen zitten die mss toch nog aanwezig zijn (ook al verzekerde de gyn dat hij had gezien dat hij alles had weggehaald)? Voor de lis heb ik dit nooit gehad, met uitzondering van 15 jaar geleden toen ik net met mijn huidige partner was en na gemeenschap bloed verloor (uitstrijkje was toen OK). Of moet ik maar gewoon aannemen dat ik er gevoelig ben in dat gebied? Tenslotte was de nabloeding na de lis ook zeldzaam (5%) vertelden ze me. BIj voorbaat dank voor uw reactie.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:01:25 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com