search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Vraag over vliezen breken en pershouding

From: Merel (anonymous@obgyn.net)
Sun Nov 23 12:24:44 2008

Hoi ,

Ik ben vorige week thuis bevallen van mijn tweede zoontje en ik heb nu een tweetal vragen: de eerste keer was ik 4 cm,ongemerkt, na aankomst in zh, na bloedverlies (bleek slijmprop) en toen brak men de vleizen (Standaardprocedure) en begonnen de weeen heftig te worden.

Nu, duidelijk wel weeen in de nacht en tot in de ochtend, toen wilde ik ineens hurken onder de douche (weeen om de 1,5 min/2 min, duur wee 1 minuut) en ik belde de vk en toen ze kwam: 9cm ontsluiting. Na paar keer persen op wee geen vliezen die braken, ze vroeg of ze ze mocht breken, dat ik dan kon gaan persen, dat wilde ik wel: ging liggen, al nog maar een klein randje en toen brak de vk de vliezen en ging ik persen.

Vraag 1:Waarom braken de vliezen niet? Was het anders een intact vlies geworden, dat d dus mijn zoontje met vlies en al zou worden geboren? Hoe moet ik dit zien? Kan je die vliezen niet "open"persen op een wee?

Tweede vraag:Ik wilde op handen en knieen bevallen, soort van rechtop, maa rik ging iedere keer op een perswee "uit angst?" naar beneden met mijn bovenlijf en dan zakte mijn zoontje weer in mijn buik terug, dus was de winst (het meer te voorschijn komen) weer te niet gedaan. Ik wilde nie top mijn rug (nare ervaring in zh) en toen zei de vk toch: laten we het proberen, je bent thuis, het komt goed, maar dan komt he tkind er tenminste uit en nu duurt het heel lang. DAt vond ik prima klinken en na een persen van een kwartier /20 minuten kwam mijn kindje toen, maar ik had alles bij elkaar 45minu geperst, dat is toch heel lang voor een tweede? Ik dacht, na veel gelezen te hebben, onder andere Childbirth without fear en Emergency childbirth, dat persweeen het ZELF doen en dat je nie thoeft mee te persen, maar zit ik dan abuis? Mijn vk zei: na vliezen breken op je rug een aantal keer persen en het kind is er. Nu zei ze: de winst zou een half uur zijn geweest, maar nu heb je het wel zelf ervaren, dat het niet ging en wat is nou een half uur, het ging goed zo, maar op het moment zelf klonk ze wel stellig: NU persen en het kin dmoet nu wel komen en zo.

Kan een kind niet vanzelf komen? IS 45 min te lang? En was mijn pershouding onjuist? WAS echt rechtop hurken beter geweest? (wilde ik ook best wel, maar bed is zacht en lukte niet, ik had op de grond moeten blijven dan en dan kon de vk niets zien)

Ik tob een beetje over deze twee zaken, ik hoop werkelijk , dat iemand mij kan helpen aan info.

dank, Merel

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:04:37 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com