search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Vraagje over zaadballen

From: Susan (anonymous@obgyn.net)
Thu Oct 30 04:24:34 2008

Hopelijk kan iemand mij hier een antwoord geven. Mijn vriend en ik lopen bij de VU op de afdeling voortpantingsgeneeskunde. Bij mij zijn geen afwijkingen gevonden. Bij mijn vriend is echter geconstateerd dat hij te weinig en trage spermacellen heeft (gemiddeld rond de 5milj/ml, met een beweeglijkheid van 15%). Nu heeft hij deze week een lichamelijk onderzoek gehad maar de gyn vond ook daar geen afwijkingen. Helaas waren nog niet alle bloeduitslagen bekend (waaronder bepaalde hormoonwaarden, testosteron) maar de gyn verwachtte geen bijzonderheden. Half november krijgt hij nog wel een scrotumecho om te checken op o.a. spataders... Nu heb ik eigenlijk de volgende vraag. Wat ik heb gemerkt, is dat tijdens de sex de ballen van mijn vriend volledig in zijn lichaam verdwijnen en pas weer tevoorschijn komen na afloop van de daad. Volgens mij is dat niet zoals het bij de meeste mannen is en zou dat een oorzaak kunnen zijn voor de verminderde zaadkwaliteit? Ik kan me zo voorstellen dat de temperatuur in de ballen dan te hoog is waardoor de kwaliteit daalt.

Ben benieuwd of iemand hier antwoord op heeft (of ook zoiets heeft gezien bij een man).

Gr Susan.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:01:07 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com