search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Wanneer naar de dokter voor onregelmatige cyclus en kinderwens?

From: Saskia (anonymous@obgyn.net)
Mon Oct 27 01:48:29 2008

Tja, of het terecht is weet ik ook niet. Wat ik wel weet, is dat als je al een kindje hebt, ze er meestal vanuit gaan dat het wel goed zal komen. Toen ik stopte met de pil duurde het heel lang voor ik zwanger werd. In het verleden had ik veel menstruatie-problemen gehad en ik werd door mijn huisarts dan ook vrij vlot doorverwezen naar de gyn. We hadden net allerlei onderzoeken gehad, toen ik plots toch spontaan zwanger bleek. Helaas kreeg ik een miskraam. De gyn zei hierna doodleuk: dat je zwanger bent geworden overruled alles. We gaan nu niet verder onderzoeken, je zult vast nog wel eens zwanger worden. Voor dit lukte duurde dat weer ruim 9 maanden, ik vond dat toen heel stom. Toch heeft mijn gyn uiteindelijk wel gelijk gekregen. De zwangerschap erna ging ook mis, maar daarna werd ik meteen weer zwanger en dat kindje is ook gekomen.

Hoewel het op het moment dat je er middenin zit vaak lijkt of het nooit meer zal gaan lukken en iedereen om je heen maar zwanger wordt en baby's krijgt, gaat het soms toch ineens sneller dan je denkt. We leven nou eenmaal in een maatschappij waarin iedereen haast heeft en je alles kunt kopen. Maar wondertjes als een kindje zijn helaas niet te kopen en niet te regelen. Je moet het toch van de natuur laten afhangen.

Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar normaal gezien zou je huisarts je moeten doorverwijzen als je een jaar bezig bent zonder zwanger te raken. Zeker gezien het feit dat je al een kindje hebt, lijkt deze termijn me redelijk. Ook al snap ik dat voor jou een jaar als afschuwelijk lang in de oren klinkt, je wilt immers graag zo snel mogelijk zwanger raken! Ik hoop voor je dat het toch onverwacht snel lukt, en ook goed gaat natuurlijk.

At Mon, 27 Oct 2008, Kim wrote: >
>Hoi allemaal,
>
>Ik heb kortegeleden ook een vraag gesteld n.a.v. een vroege miskraam
>begin van de maand. Gelukkig hebben wij al een gezonde zoon. Beide
>zwangerschappen ontstonden meteen in de eerste maand proberen. Beiden
>keren had ik 'toevallig' een korte cyclus, maar dit is mijn hele leven
>al vaak anders. Mijn cyclussen varieren tussen de 30 en 50 dagen. Ik
>temparatuur nu ook weer om mijn eisprong te ontdekken, maar tot op heden
>geen eisprong te vinden. Nu lees ik regelmatig over cystus op de
>eierstokken die een onregelmatige ongesteldheid kunnen veroorzaken en
>vraag ik me af, of ik bij de dokter moet aandringen op onderzoek. Eerder
>inwendig onderzoek liet niks zien bij de HA alleen een gevoelige
>rechtereierstok, maar dat zou nog door de miskraam komen. Mijn huisarts
>is niet echt van de verwijzingen geloof ik en ik weet niet of dit
>terecht is.
>
>Groetjes,
>
>--
>Kim
>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:01:07 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com