search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Yasmin

From: Yin (anonymous@obgyn.net)
Fri Aug 22 09:50:00 2008

We zijn bij de huisarts geweest en ze heeft de Yasmin genomen.

--
Yin

At Wed, 20 Aug 2008, Yin wrote: > >Hallo Alexandra, > >Dank je voor je reactie. Daar kunnen we wel wat mee. >Ze kijkt het idd nog even aan en als het haar op een gegeven moment echt >de neus uit komt dan gaat ze met de pil beginnen. Ik geloof dat ze wat >onzeker wordt dvan de onvoorspelbaarheid van haar cyclus. Het kan haar >elk moment overvallen zeg maar...of niet. >Zelf ben ik wat huiverig voor de pil want ik had altijd wel wat last van >bijwerkingen. Maar tegenwoordig zijn er ook hele lichte natuurlijk. >Wat is een goede lichte pil die meiden van die leeftijd tegenwoordig >krijgen? >Yasmin of Mercilon ? Of zijn er inmiddels nog meer lichte pillen?? > >Groeten, >Yin > >At Wed, 20 Aug 2008, Alexandra te R wrote: >> >>Ten eerste: in de opstartfase van de cyclus, en daar zit ze in, is dit >>inderdaad normaal. Ook in de laatste fase, dus die kort voor de >>menopauze, zie je dit veel. Normaal dus, maar wel heel lastig. Maar je >>zegt dat ze geen pijn heeft en ik lees ook niet dat het bloedverlies zo >>hevig is dat ze constant last heeft van doorlekken en andere ellende, en >>er zelfs bloedarmoede van krijgt. Op zich zou mijn advies dus zijn: >>wacht nog even tot het stabiliseert. Maar mijn ECHTE advies is toch: >>laat het haar zelf bepalen. Neem haar een keer mee naar de huisarts, >>laat die uitleggen wat de voordelen en risico's van de pil zijn en laat >>haar dan zelf beslissen. Zij is tenslotte ook degene die er last van >>heeft. >>Ik was zelf met 14 al aan de pil, wegens onregelmatig maar ook pijn, >>doorlekgevaar en bloedarmoede en ik vond het heerlijk: strict >>regelmatig, veel minder hevig en minder pijn. Toen ik een jaar of 18 >>was ben ik er weer mee gestopt en toen bleef mijn cyclus vanzelf netjes >>regelmatig. Het was dus ook niet zo dat het hele gedonder weer van >>voren af aan begon toen ik stopte met de pil. >> >>Alexandra >> >>At Tue, 19 Aug 2008, Yin wrote: >>> >>>Hallo, >>> >>>Even een vraag voor mijn dochter: >>>Ze is nu 15 jaar en sinds twee jaar ongesteld. Het komt alleen steeds >>>erg onregelmatig. >>>Soms slaat het een maand over, soms is het twee keer per maand en soms >>>is het twee weken lang. En het begint ook steeds anders. Soms begint >>>het met bruinverlies en soms gaan de sluizen direct vollebak open. >>> >>>Het lastige is dat ze er geen pijl op kan trekken en dat ze het niet >>>weet te verwachten. Ze heeft geen pijn verder ofzo. >>>Van leeftijdgenoten heeft ze gehoord dat ze aan de pil gaan en dat alles >>>dan regelmatig is. >>>Ik stel pil gebruik liever uit totdat ze ook aan seks toe is. (dat is >>>ze nog niet, is daar heel open in en heeft nieteens een vriendje oid) >>> >>>Het zou haar, voor nu, geruststellen als ze zou weten of zoŽn >>>onregelmatige cyclus normaal is of niet. Binnen welke marches de >>>onregelmatigheid normaal is. >>>En het zou haar (ons) ook geruststellen als we zouden weten hoe de beste >>>manier is om zoŽn onregelmatige cyclus te lijf te gaan. >>>Gewoon wachten totdat het lichaam een goed ritme oppakt? >>>Of toch op een gegeven moment gaan beïnvloeden met een pil? >>> >>>Groetjes, >>> >>>-- >>>Yin >>> >>-- >>http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie >>>#Alexandra >>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:00:53 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com