search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Te laag progesteron gehalte

From: Anne (anonymous@obgyn.net)
Tue Jul 29 02:39:06 2008

Hoi,

Ik ben sinds april toch begonnen met het slikken van monnikspeper, om dit eerst maar eens te proberen. Dit heb ik drie cycli gedaan en mijn cyclus werd inderdaad wel wat langer, 26 dagen. Het verrassende nieuws is dat ik bij de derde cyclus zwanger ben geraakt! Hier ben ik uiteraard heel blij om, alhoewel we nooit zeker zullen weten of het door de monnikspeper komt of dat het zonder ook was gelukt.

Nu lees ik hier en daar dat het eigenlijk niet verstandig is om zwanger te raken wanneer je monnikspeper gebruikt. Het zou een soort van "lichte pil" werking hebben. Wat er mis kan gaan als je toch zwanger raakt is me echter niet duidelijk. Iemand hier op het forum die daar iets van weet? Ik heb in de derde cyclus t/m dag 28 geslikt, daarna gestopt, en inmiddels zit ik op dag 46.

Vast bedankt,

--
Anne S.

At Tue, 1 Apr 2008, anonymous wrote: > >Dag Anne > >Ik had heb ook een korte luteale fase (trouwens ook een korte eerste >fase). Circa 9 dagen. In het ziekenhuis vonden ze toen ik met IUI >bezig was (toen kreeg ik dus ook medicijnen om de eisprong te verbeteren >maar dat terzijde) 9 dagen te kort en kreeg ik voor 14 dagen pilletjes >duphaston. Ik ben daar ook zwanger mee geworden trouwens. Ik had ook >een laag progesteron gehalte een week na de eisprong(19). Ik heb >begrepen dat dit ook een teken kan zijn dat de eisprong niet goed genoeg >is (daar kun je clomid-ook pilletjes voor krijgen omdat te verbteren). >Daarvoor ben ik ook op zoek geweest naar natuurlijke middelen maar bij >mij heeft dat allemaal niet gewerkt. Ik heb ook monnikspeper of zo >gehad en dat verlengde de cyclus wel iets. Maar heb daar nooit bewijzen >over kunnen vinden of dit echt werkt. Duphaston was niet belastend of >zo. >Maar al met al vind ik zelf de weg van een aantal bloedonderzoeken door >een arts en evt. duphaston korter en duidelijker. Zelf vond ik dat >veel fijner en voelde ik me veel minder zoekend en er alleen voor staan >dan via natuurlijke middelen/accunpuntuur (heb ik ook gehad, veranderde >mijn cylcus ook niet) etc. Maar ja dat is natuurlijk persoonlijk. > >Veel succes en geluk! > >At Tue, 1 Apr 2008, Anne wrote: >> >>Hallo, >> >>Ik ben in de gelukkige omstandigheden moeder te zijn van 2 gezonder >>kinderen. Nu zouden we graag nog wel een derde willen, maar alleen >>zonder al te veel ingrijpen in het "natuurlijke proces", realiserend dat >>het goed zou kunnen dat de derde er niet meer komt. >> >>Bij de tweede duurde het redelijk lang voordat ik zwanger raakte. Ik >>heb toen veel getemperatuurd, ovulatietestjes gedaan, en ontdekte dat ik >>altijd netjes rond de 14/15de dag ovuleerde, maar dat de luteale fase >>van zeer onregelmatige duur was, en vaak nogal kort (8 of 9 dagen). Ik >>denk dat ook dat ik al lang een te laag progesteron gehalte heb. Nu ik >>weer aan het proberen ben om zwanger te raken, zie ik weer hetzelfde >>gebeuren, ovulatie is ok, maar vandaag alweer ongesteld na een cyclus >>van 23 dagen. >> >>Is er een natuurlijkere manier om een wat hoger progesteron gehalte te >>verkrijgen? Ik las iets over "natuurlijke progesteron creme" maar weet >>niet of dit iets voor mij is? >> >>Verder heb ik mij altijd afgevraagd waarom ik van de eerste wel heel >>snel zwanger raakte; ik heb daarvoor ruim 10 jaar de Diane 35 pil >>gebruikt, die volgens mij nogal veel progesteron bevat. Na de eerste >>heb ik een half jaartje Microgenon gebruikt omdat deze veel lichter is >>dat de Diane pil. Dit heb ik ook een klein jaar na de >>borstvoeding-periode van de tweede, en nu vraag ik me af of die Diane >>pil eigenlijk toch beter was geweest vanwege een hoger progesteron >>gehalte? >> >>Vast bedankt! >> >>-- >>Anne S >>

--
Anne S

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:00:47 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com