search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

stress incontinentie tvt-bandje?

From: Irene (anonymous@obgyn.net)
Mon Jul 28 07:38:30 2008

Dag,

Sinds mijn laatste bevalling heb ik last van stress incontinentie. Het is niet dramatisch, maar hard lachen, hoesten en niezen teerwijl ik sta of loop, is voldoende voor vervelende situaties. Hardlopen is helemaal geen optie. Dat lukt ongeveer drie minuten en daarna houd ik het echt niet meer droog.

Omdat ik het toch fijn zou vinden om dat op te lossen ben ik tetrercht gekomen bij Alant Vrouw. Daar is een kleine verzakking van de blaas geconstateerd. Baarmoeder en darmen liggen keurig op hun plek.

Woensdag heb ik een urodynamisch onderzoek en daarna een gesprek met de gynaecoloog. Nu heb ik vast het verzoek meegekregen om mee te doen aan een portretstudie naar het plaatsen van een tvt-bandje bij stressincontinentie.

Nu twijfel ik of ik dat wel wil doen. Ik vind een operatie toch altijd een potentieel risico en ik vraag me af of het met deze relatief lichte klachten wel zinvol is. Maar ik wil er wel graag vanaf en als bekkenfysiotherapie echt zo'n lage slagingskans heeft, dan wil ik daar ook niet te lang mee doorklooien.

Wie kan mij meer vertellen over zo'n tvt-bandje, of dat zin heeft bij lichte stressincontinentie en een lichte blaasverzakking? Wie heeft er ervaring met de operatie en kan iets vertellen over de resultaten?

Alvast bedankt. Irene

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:00:47 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com