search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Vraagje voor degenen met kennis van Billings/temperaturen

From: Nicky (anonymous@obgyn.net)
Thu Jun 19 04:37:33 2008

Misschien dat er mensen zijn die even met mij mee kunnen denken?

Na de laatste geboorte hebben we vele maanden zonder problemen mijn cyclus gecontroleerd door tempen en slijm/baarmoedermondwaarneming. In principe (los van af en toe wat bruinverlies de dagen voor de menstruatie) meestal regelmatig 29-30 dagen, met een eisprong (voelbaar en duidelijk rekbaar slijm rond dag 17). Voor de zekerheid altijd veilig vanaf dag 10 tot en met minimaal 3 (en bij verkoudheid ed. wat langer) duidelijk verhoogde temperaturen. Basis 36.69-voor de eisprong; 36.9 of hoger erna en zelfs meestal een daling de dag van of voor de eisprong - gem. 36.58). De laatste maanden laten we het tempen eigenlijk steedsvaker achterwege. Maatregelen tussen dag 10 en 24 blijken tot nu toe afdoende ;-) ;-)

Deze maand loopt alles heel anders en aangezien ik inmiddels 4 zwangerschappen (3 kindjes, nog steeds wel kinderwens voor de komende jaren) heb meegemaakt wil ik alles toch even nog op een rijtje zetten, het voelt "anders", bovendien zit ik met een aantal vragen:

Overzicht: Dag 1 (25 mei)start laatste menstruatie Dag 8 of 9 (1 of 2 juni) onveilig gevreeën, Rond dag 15 duidelijke slijmtoename en helder slijm Dag 17 (11 juni) bloedverlies bij afvegen, dag 19 iets meer en de dagen erna bij afvegen nog een beetje bruinverlies.

Omdat ik het bloedverlies toch verdacht begon te vinden (herkenbaar van de zwangerschappen) heb ik 2x (negatief) getest (dag 22 & dag 24) en ben ik dit wekeend toch maar weer gaan tempen. Tot mijn verbazing was mijn temp consequent 36.69 en lager. Ik blijf slijmverlies houden, hoewel wel crèmig/dikslijmerig.

Ik heb net mijn lymfe in mijn nek laten controleren omdat ik vanaf begin mei een harde bult had. Dit bleek onschuldig, maar kan natuurlijk wel een indicatie zijn voor een infectie/ontsteking. De bloeduitslagen krijg ik volgende week, maar ik begon mij ineens af te vragen of het 1 met het ander te maken kan hebben? Iemand die hier iets over kan zeggen?

Bovendien, als je 19 dagen na de laatste keer onbeschermde sex test, dan zou bij een eventuele zwangerschap de test toch al wel positief moeten zijn?

Heb totaal geen zwangerschapsverschijnselen, hoewel de dagen rond het boedverlies wat lage rugpijn. De lage temps zetten me vooral voor een raadsel. Bij een hoge temp zou ik denken aan een zwangerschap, maar nu...?

Groetjes Nicky

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:00:37 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com