search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Zwanger worden moeilijker na keizersnede?

From: Diane (anonymous@obgyn.net)
Wed Jun 11 13:03:11 2008

Heel erg bedankt voor je reactie Alexandra! De uitwendig versie is bij ons niet gelukt. Ik was er ook super zenuwachtig voor, gezien onze medische voorgeschiedenis (het IVF traject heeft me echt vreselijk onzeker gemaakt). Onze kruimel blijft gewoon lekker dwarsliggen. De vraag over de keizersnede heb ik ook aan onze gyn voorgelegd en die zei dat het litteken in de baarmoeder geen belemmering moet zijn voor het opnieuw zwanger raken. Aangezien het innestelen bij IVF toch al redelijk cruciaal is, ben ik daar toch wel zenuwachtig over. Mijn eileiders zijn al een keer verstopt geweest, vandaar dat ik bij IVF ben beland. Mijn baarmoeder zou ik zo graag nog even sparen. Maar als een ander na een keizersnede nog een keertje zwanger kan worden, dan zou ik dat toch ook moeten kunnen toch?

--
Diane

At Wed, 11 Jun 2008, Alexandra te R wrote: > >Volgens mij valt dat wel mee. >Voor wat betreft verklevingen moet je vooral zorgen dat je voldoende >rust neemt na een (eventuele) keizersnede. Tegen mij werd na mijn >keizersnede gezegd: de eerste zes weken niets tillen dat zwaarder is dan >je kind. Is wel 9 jaar geleden trouwens. >En dat innesteling moeilijker zou zijn na een keizersnede is volgens mij >ook een fabeltje. Innesteling vindt doorgaans veel hoger in de >baarmoeder plaats dan op de plaats van dat litteken. Wat WEL iets vaker >voorkomt na een keizersnede is een placenta previa, dus een placenta die >voor de baarmoedermond ligt. Dan nog is dat heel zeldzaam. |De >voornaamste complicaties van de keizersnede liggen bij een volgende >bevalling. Overigens is het herstel na een keizersnede behoorlijk >pittig en heeft de keizersnede, zoals elke operatie, altijd risico's. >Er is nog een derde mogelijkheid: het kind van buitenaf draaien. Is dat >al geprobeerd? Zo niet, dan zou ik dat altijd eerst proberen. > >Succes! >Alexandra > >At Wed, 11 Jun 2008, Diane wrote: >> >>Ik ben momenteel 35 weken zwanger en mijn kindje ligt in stuit Nu sta ik >>mvoor de moeilijke keuze: een stuitbevalling of toch een keizersnede.... >>heb hier al menig slapenloze nacht over gehad. >> >>Ik ben via IVF zwanger geworden. Zwanger worden was voor ons zeker geen >>makkie. We hebben er echt jaren over gedaan en vele >>hormoonbehandelingen ondergaan, om zover te komen. Ik heb altijd >>gedroomd van 2 kindjes en misschien dat ik het over een tijdje toch nog >>eens IVF wil proberen. Als ik de moed en de kracht bij elkaar kan >>rapen. >> >>Nu hoor ik thans echt allerlei spookverhalen over 'de keizersnede'. Zijn >>er hier mensen die weten of het litteken in je baarmoeder het innestelen >>van je embryootje kan bemoeilijken? Verklevingen schijnen wel vaker voor >>te komen na een keizersnede. Ook dit beangstigt me wel enigszins. Is >>een keizersnede echt zoveel nadeliger voor de vruchtbaarheid??? >> >>Liefs, >>Diane > >-- >http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie >>#Alexandra >

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:04:03 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com