search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Nemen van uitstrijkje zeer pijnlijk -> vervolg

From: Linnepin (anonymous@obgyn.net)
Sat May 24 02:03:22 2008

HOi Sanna,

Dat klinkt goed! Fijn dat je nu zo veel meer duidelijkheid hebt. Zal je vast en zeker een geruster gevoel geven. Fijne vakantie alvast!

--
Linnepin

At Fri, 23 May 2008, birdies wrote: > >Nou zeg, wat een wereld van verschil!! Ik ben nog nooit zo vriendelijk >en begripvol in een ziekenhuis geholpen als vandaag. Ze nam uitgebreid >de tijd voor me, alles uitleggen en ze deed heel voorzichtig. Ik heb >dus nu ook geen pijn gehad bij alle onderzoeken. En ze heeft me nou >eens goed onderzocht. Ik ben een hoop dingen wijzer geworden: > >1) De pijn bij het uitstrijkje kwam niet door endometriose en al >helemaal niet door ectropion. Omdat ik nog maagd ben hadden ze een >kleiner speculum moeten nemen en rustig aan moeten doen (dus STOPPEN als >ik zeg dat het pijn doet en niet doordouwen en zeggen: rustig >ademhalen!). Ze hebben gewoon te ruw met dat ding lopen rondwroeten >(wat ik dus ook de allereerste keer al dacht). > >2) Ze vond de adviezen van het UMC ook erg vreemd. Ze hadden me daar >nooit mogen adviseren de pil met stopweek te slikken. Dus vanaf nu moet >ik hem permanent doorslikken, kleine doorbraakbloedingen negeren en >alleen een stopweek inlassen als het lang en hinderlijk blijft bloeden. >Mij hoor je niet klagen! Bovendien moet ik weer terug naar Microginon >30. In februari had ik van de apotheek een andere gekregen, omdat het >patent op Microginon verlopen was en andere bedrijven dat nu ook mogen >maken. Dat is goedkoper voor de apotheek. Maar al die nare >doorbraakbloedingen en menstruaties van 11 (!) dagen komen dus door die >andere pil. Ze zei dat dat heel vaak voorkomt bij vrouwen die van >microginon op een vervanger overgaan. Dus ik ga m'n jaarvoorraad >neppilletjes morgen maar weer terugbrengen naar de apotheek :o). > >3) Ze vond ook het verwijsbriefje van m'n huisarts op z'n minst gezegd >onvriendelijk overkomen. Hij had inderdaad m'n historie moeten nazijn, >hij heeft alleen maar een briefje geschreven om van me af te zijn. Ze >adviseerde me nog wel om als het allemaal achter de rug is nog eens een >afspraak met hem te maken om dit te bespreken. Ik moet tenslotte wel >met hem verder. > >Het volgende gaat nu nog gebeuren. Over 3 weken ga ik op vakantie, dus >voor die tijd niet veel, maar na mijn vakantie moet ik een echo laten >maken en bloed laten prikken (er schijnt een eiwit te zijn dat bij >endometriose vaak verhoogd is) en daarna weer met haar aan tafel over >hoe nu verder. Mijn klachten zijn (nog) niet van dien aard dat ze >verwacht dat ik een kijkoperatie nodig heb. Maar als de juiste >behandeling eenmaal gestart is ziet ze ook geen probleem waarom ik niet >verder behandeld kan worden bij het Diac in Utrecht. Het is onzin om zo >ver te reizen. En ik kan altijd met vragen of klachten bij de >endometriose-receptie terecht, ik heb het telefoonnummer gehad. > >Dus ik heb er nu weer alle vertrouwen in! Wat een verschil maakt een >beetje begrip... > >Groetjes, Sanna

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:00:31 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com