search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Vraagjes over bloeddruk, zwanger en hyperemesis

From: Toca (anonymous@obgyn.net)
Thu May 22 09:02:07 2008

Hoi Rona en Alexandra,

Superbedankt voor jullie berichtjes. Ben weer op controle geweest en de bloeddruk was weer ietsje gestegen, niet veel maar nu 136/95 (was vorige week 130/92). Medicatie is verhoogd van 3x500 naar 2x1000 mg per dag. Hoop maar dat dat een beetje gaat helpen....

groetjes,

--
Toca

At Mon, 19 May 2008, Rona wrote: > >Waarschijnlijk heeft dat braken niets te maken met de hoge bloeddruk op die >termijn. >Je hebt aanleg voor een hoge bloeddruk en aangezien een zwangerschap hoge >eisens stelt aan je lichaam heb je kans dat je toch de bloeddruk goed in de >gaten moet houden. >Natuurlijk weet je dit zelf ook. :-) >Alleen hoe het verdere verloop zal zijn dat is niet te voorspellen. Kan dat >je zo blijft hangen in deze waarden maar je kunt ook naar veel hogere >waarden gaan. >Belangrijk is dat je goed onder controle bent zodat er tijdig iets aan de >medicatie veranderd kan worden. Je zit nog niet aan het maximum dus er kan >nog wat worden gespeeld met de medicatie. > >Ik hoop voor je dat je het zo kan blijven redden. >Geniet lekker van je zwangerschap en maak je niet te druk want ten eerste >help het niet en je maakt je bloeddruk alleen maar hogen. > >Gr Rona > >http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Rona >

>>>----- Original Message ----- >From: "Toca" <anonymous@obgyn.net> >To: "Multiple recipients of list VROUWENGEZONDHEID" ><vrouwengezondheid@mail.obgyn.net> >Sent: Sunday, May 18, 2008 9:40 PM >Subject: Vraagjes over bloeddruk, zwanger en hyperemesis > >> Hoi allemaal, >> >> Op dit moment ben ik 18 weken zwanger (zo maar spontaan) van wat >> hopelijk ons 2e kindje gaat worden. Helemaal geweldig natuurlijk >> (gezien onze voorgeschiedenis met veel gedokter en miskramen). >> Bij de controle met 14 weken was mijn bloeddruk aan de hoge kant >> (160/90). Ik slik al zo'n 10 jaar aldomet (methyldopa) 2x 250 mg per >> dag. Deze is met 14 weken verhoogd naar 3 x 500 mg. per dag. >> Met week 16 heb ik een weekje in het ziekenhuis gelegen vanwege >> overmatig braken (hyperemesis, gaat nu weer ietsje beter, maar nog >> steeds behoorlijk misselijk). De bloeddruk was toen redelijk constant: >> 130/85 of 125/80. Maar ja toen lag ik ook een week rustig in bed. >> Bij de controle afgelopen week was de bloeddruk weer gestegen: 130/92. >> Nog geen verandering van beleid, men kijkt het nog ff aan. >> >> Ik baal nu inmiddels toch wel een beetje. Bij mijn zoontje (inmiddels 6 >> jaar oud) bleef de bloeddruk aardig stabiel tijdens de zwangerschap. Met >> week 39 flink omhoog en HELLP, maar toch. >> Heeft iemand ervaring met hoge bloeddruk op deze termijn, ondanks >> medicatie? >> En is dat braken ook nog van invloed? >> >> liefs, >> >> Toca >> >> -- >> Toca >>

--
Toca

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:46:55 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com