search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: verstandskies

From: Hanneke (anonymous@obgyn.net)
Wed Apr 30 06:53:15 2008

At Mon, 11 Aug 2003, Hans van der Slikke wrote: >
>>LS, we zijn op zoek naar informatie over de verdere gang van zaken na het optreden van een complicatie bij het trekken van een verstandskies.
>>Nu, driekwartjaar geleden werd de verstandskies getrokken en de tongzenuw beschadigd. Nog steeds is het gevoel in de helft van de tong niet teruggekeerd. Kaakchirurg en tandarts geven aan dat zoiets zelden voorkomt,maar wel twee jaar kan duren voor de zaak hersteld. Als het al hersteld, zei de tandarts onlangs. We wordn er niet geruster op.
>>Is het mogelijk dat een gebroken zenuw zichzelf weer hersteld? Is een operatie mogelijk om het gevoel terug te geven.
>>Zijn er mensen waarbij de tongzenuw blijvend beschadigd is? Wat moet er met de andere kies gebeuren. Voorlopig niets natuurlijk, maar als ik er ooit last mee krijg?
>>Heeft een second opinion enige zin?
>>
>Helaas is dit een onderwerp waar ik niets van af weet.
>ALs het mijn dochter betrof zou ik niet aarzelen en advies vragen bij
>een universitaire afdeling mondheelkunde
>
>--
>Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog
>VU medisch centrum
>Amsterdam.

Is er iets bekend over de afloop van dit probleem? Ik kamp nl. sinds kort met hetzelfde euvel. Na een verdoving bij de parodontoloog blijft de helft van mijn tong verdoofd maar gek genoeg doet het ook erg pijn. Het steekt, prikt en brandt voortdurend. Graag zou ik weten of er iemand is die mij kan vertellen of dit nog goed komt en hoe groot de kans daarop is.

--
Hanneke Koster>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:00:25 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com