search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: hysteroscopie

From: Wennetje (anonymous@obgyn.net)
Tue Apr 29 03:30:36 2008

Hallo Jira,

Wat is het doel van de laparoscopie? Vermoed je arts iets? Het is namelijk geen standaard procedure als je al met IVF bezig bent dus lijkt het er op dat hij/zij naar iets bijzonders zoekt. Een laparoscopie wordt veelal gedaan om de eileiders goed te onderzoeken maar je hebt je eileiders niet nodig bij IVF dus is het daarvoor onnodig. Een oorzaak voor de afgebroken IVF is te zoeken in oorzaken die niet met een laparoscopie te vinden zijn (dosering hormonen, je leeftijd, etc) en heb ik ook gehad zonder daarna een laparoscopie te krijgen. De dosering ging gewoon omhoog bij een volgende poging en sindsdien heb ik hele mooie opbrengsten. Als er iets vermoed wordt in je baarmoeder wat een innesteling tegen zou kunnen houden is een hysteroscopie toch meer voor de hand liggend maar dan hadden ze ws. ook al wat gezien bij alle echo's (follikelmetingen waarbij ze toch ook de baramoeder bekijken) EN je hebt een regelmatige cyclus met normaal bloedverlies dus lijkt dat ook niet logisch. Pas als het doel helder is, wordt ook duidelijk wat de gevolgen kunnen zijn. Met alleen kijken wordt er zo goed als geen schade aangericht en is het herstel kort en is er geen reden om te wachten met verder behandelen. Maar de ingreep is niet onschuldig genoeg om alleen maar voor wat kijken te doen zonder reden. Aan iedere ingreep met narcose zijn risico's verbonden, hoe klein die kansen ook mogen zijn.

Kortom, doorvragen is mijn advies. Zo op het eerste oog lijkt het een totaal onlogische, onnodige keuze maar jouw arts zal er gerust een hele goede reden voor hebben. Die reden is belangrijk, ook voor het verdere vervolg en voor de antwoorden op je vragen. Je kunt voor deze vragen gerust een extra consult vragen. Je bent niet de eerste die terugkomt van een ziekenhuisbezoek en daarna alle vragen bedenkt die je had moeten stellen.

Groetjes, Wendy

At Tue, 29 Apr 2008, Jira wrote: >
>Hallo,
>
>Ik heb inmiddels 2 IVF-pogingen achter de rug en 1 ivf die niet is
>doorgegaan vanwege slecht groeien van de eitjes.
>
>Nu wil mijn arts een laparascopie gaan doen.
>Heeft dat wel zin? En maak je met zo’n onderzoek niet eerder iets kapot
>dan dat je iets repareert? Hoe lang na zo'n laparascopie mag je weer
>beginnen met IVF behandeling?
>
>Ik heb altijd een cyclus op tijd gehad en normaal bloedverlies
>
>--
>Jira
>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:03:48 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com