search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Mijn vrouw is weer erg misselijk bij tweede zwangerschap

From: Wennetje (anonymous@obgyn.net)
Mon Mar 31 00:14:53 2008

Hallo Remco,

Wat een vervelende bijkomstigheid van zoiets fijns, bah. Werkt de emesafene wel die twee keer per dag? Er zijn zeker wel zwaardere middelen maar je wilt denk ik ook niet dat je kindje medicijnen binnenkrijgt en dat is de reden dat er erg terughoudend wordt voorgeschreven. Over VSM Puur mama zwangerschaps granules tegen de middelijkheid heb ik goede verhalen gehoord (http://www.purelijfkracht.nl/product/115) maar ook dit is licht en volgens mij mn bedoeld voor lichtere misselijkheidsklachten dan bij jouw vrouw.

Het punt bij dergelijke ernstige misselijkheid (hyperemesis gravidarum) is dat er eigenlijk heel weinig helpt. Wat je zeker zou kunnen overwegen is acupunctuur. Acupunctuur wint in de westerse medische wereld ook steeds meer terrein, oa om de positieve werking bij postoperatieve misselijkheid en misselijkheid bij chemotherapie; twee andere vormen van misselijkheid die heel moeilijk te bestrijden kunnen zijn. Acupunctuur wordt al langer ingezet bij alle soorten zwangerschapskwalen en dus ook misselijkheid. Acupunctuur klinkt misschien als een licht middel, misschien vind je het zelfs wel zweverig maar deze, over het algemeen nuchtere, Hollandse schrijfster van dit berichtje heeft onlangs zelf de enorm ingrijpende werking van acupunctuur mogen meemaken. Kijk voor een acupuncturist bij jullie in de buurt op http://www.acupunctuur.nl

Veel sterkte! Ik hoop dat jullie een manier vinden de komende weken goed door te komen. En gefeliciteerd natuurlijk!

Groetjes, Wendy

At Sun, 30 Mar 2008, Remco wrote: >
>Hoi,
>
>Zoals de kop vermeld is het weer zover, zo blij als we waren de eerste
>week, zo moe zijn we nu. Mijn vrouw is voor de tweede keer ca 6 weken
>zwanger en kan geen hap of slok binnenhouden. Ze slikt nu emesafene,
>maar helaas maar twee per dag.
>
>Hoeveel pillen mag ze per dag hebben ?
>
>Zijn er nog andere medicijnen die beter werken, ik denk aan zwaardere
>emesafene ofzoiets ?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 06:00:12 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com