search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Voor JUUL!

From: Lies (anonymous@obgyn.net)
Thu Mar 27 05:00:18 2008

Hallo Juul, Na mijn bezoek aan de gyn van zojuist en 1000 vragen, heb ik mijn laptop maar eens opgestart om op deze site naar antwoorden te zoeken. En wat zie ik: mijn vraag is dezelfde als jouw vraag!!

Hier 2x sectio in verleden (ivm stuitliggingen) en nu net te horen gekregen dat ons derde kindje in een hoofdligging ligt. We krijgen nu de keuze: natuurlijke bevalling of een sectio. Jee! Daar hadden we niet meer op gerekend, want gingen er eigenlijk vanuit dat het sowieso weer een sectio zou worden.

Mijn gyn legde mij uit dat er een kans van 1,5% op scheuren litteken is na 1 sectio en een kans van 3% na 2x sectio. Een erg kleine kans dus, maar wel 'een kans'.

Anderzijds schijnt er bij een 3e sectio complicaties in de vorm van verklevingen van de baarmoeder met bijv blaas of darmen te kunnen optreden, wat het opereren moeilijker maakt.

Tja, wat te kiezen?? Ik weet het echt niet. Vind een sectio wel weer een aanslag op mijn lichaam (al is het 2x erg goed gegaan en ook goed genezen), maar die 3% risico bij een natuurlijke bevalling... (die ik best graag een keer zou willen meemaken!)

Moeilijk! Hoe is jouw situatie eigenlijk? Sta jij ook voor de keuze op korte termijn?

ed, 26 Mar 2008, Juul wrote: >
>Rona bedankt voor je antwoord. Zo gaan we het inderdaad ook doen. Ik
>ga niet voorbij de 40 weken, en mocht het eerder op gang komen dan laten
>we het afhangen van hoe de baring zich vordert,hoe ik me voel, de
>ligging van het hoofdje, ctg. etc. Ik ben onder controle in een
>academisch zh met een goed team erbij, dus ik moet er gewoon vetrouwen
>in hebben en het nu maar even loslaten allemaal. Mvg, Juul

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:46:34 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com