search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: cervixinsufficientie

From: Carina (anonymous@obgyn.net)
Mon Feb 25 11:59:55 2008

Ha Marielle,

Ik heb geen ervaring met de aandoening, maar ik zou zeggen: ga op je gevoel af. De arts gaf je de gelegenheid om toch om de week te komen voor controle. Dat jij in je enthousiasme 'ja' hebt gezegd, betekent niet dat je er niet op terug mag komen. In jouw conditie is het van groot belang dat je zo ontspannen mogelijk bent. Dat lijkt me het best voor de baby. Als een wekelijkse controle aan jouw goede gemoedstoestand bijdraagt, mag je vast en zeker op je enthousiaste besluit terug komen. Daar kijkt niemand van op, hoor.

Heel veel succes en ik hoop dat je ondanks alle medische toestanden ook nog een beetje kan genieten van je zwangerschap. Het blijft een unieke ervaring.

--
Carina

At Mon, 25 Feb 2008, marielle wrote: > >Hieronder eerst de (gedeeltelijke) vraag die ik in 2005 stelde op dit >forum. Toen zijn de reacties voor ons van grote waarde geweest. > >********************* >>>Drieenhalf jaar geleden bevallen van een dochter met 25,6 weken. >>>Oorzaak: uitpuilende vliezen met 24,6 weken. Oorzaak: voor de hand lag

> >-- >>>een eerdere conisatie, cervix 25 % korter dan 'normaal'. Dit bleek pas >>>na de vroeggeboorte van mijn dochter. Verder eventueel streptokokken, >>>maar dat is destijds niet onderzocht. >******************** > >Na lang twijfelen hebben we het aangedurfd;