search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Wie heeft voor mij advies in de keuze: wel of niet beginnen aan IUI?

From: Mirjam (anonymous@obgyn.net)
Tue Dec 25 13:36:08 2007

Hoi,

Na ruim 2,5 jaar proberen om zwanger te raken van ons tweede kindje (gezonde zoon uit 2003), staan we nu voor de keuze om te beginnen met IUI. Wel ben ik de afgelopen 2 jaar 2x zwanger geweest, maar helaas liep dit beide keren uit op een miskraam. Allerlei onderzoeken gehad, ook kijkoperatie en bij mij is alles goed. Ook na gebruik van ruim 8 maanden clomid nu een regelmatige cyclus van 31 dagen. Bij mijn man bleek echter de kwaliteit wat minder (2x onderzocht), maar we zijn er inmiddels achter dat hij de ziekte van Lyme heeft en hierdoor gaat de kwaliteit van de lichaamscellen achteruit en ook die van de spermacellen. Hij is nu onder behandeling en heeft 2x een lange antibioticakuur gehad, inmiddels gaat het ook beter met hem.

Wij vinden het erg moeilijk wat we moeten doen, we zijn inmiddels allebei ruim 34 en onze zoon is 4 jaar. Toch vraag ik me af of IUI zoveel zal toevoegen aan de de slagingskansen...? Bovendien zie ik enorm op tegen de spanning, we hebben de afgelopen 2,5 jaar al heel wat meegemaakt. Door steeds het wachten, 2x zwanger.... de blijdschap van 'eindelijk het is zover' en dan daarop de keiharde teleurstelling dat het misgaat.

Wat nu?? Wat zou het beste zijn...? Zelf zijn we er nu wat relexter onder... het is niet niks om maand na maand proberen zwanger te raken. Door de behandelingen met IUI zat het natuurlijk weer enorm op de voorgrond staan.

Ik hoop dat iemand met ervaring ons wat advies kan geven! Bedankt alvast,

--
Groeten Mirjam

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:45:56 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com