search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: 5 wkn zwanger en pijn rechterkant, waarschijnlijk opnieuw EUG...

From: Yin (anonymous@obgyn.net)
Thu Dec 20 12:11:08 2007

Inderdaad een bbz is behalve een drama ook nog eens gevaarlijk dus het is super al dat uitgesloten wordt!

Succes verder!

--
Yin

At Thu, 20 Dec 2007, Marieke wrote: > >Ik heb gisteren opnieuw een echo gehad en nu was er toch een kleine >zwangerschapsring in de baarmoeder te zien... Helemaal opgelucht en >blij!!! Volgens de gyn paste dit beeld heel goed bij een zwangerschap >van 5 wkn. Schijnbaar maakt elke dag weer een beetje verschil. >Tjongejonge, wat een achtbaan van emoties! >Ik ben nog steeds op m'n hoede, 't is allemaal nog zooo pril. Maar >goed, als het dan alsnog misgaat is dat een teleurstelling, maar niet >zo'n drama als een BBZ. > >Toch nog goed de feestdagen in! > >At Wed, 19 Dec 2007, Yin wrote: >> >>Gatsie das wel balen. >>Maar er is nog een klein kansje dat het goed komt/is als ik het goed >>begrijp en voor het geval dat het niet goed is dan zijn ze er nu wel >>vlug bij..dan kan er misschien met medicatie gewerkt worden ipv >>operatie..om je eileider te sparen.. >> >>Nou sterkte hoor!!! >> >>-- >>Yin >> >>At Tue, 18 Dec 2007, Marieke wrote: >>> >>>Vanmiddag dus echo gehad... Er was weinig te zien, dwz een frummel in >>>de baarmoeder, maar ook het corpus luteum had een frummel. CL was 3,0 >>>bij 3,0 en had of een tussenschot of een zwangerschapsring oid... Ze >>>konden dus niet duidelijk zien was er nu aan de hand is. Ik moet as >>>maandag opnieuw voor een echo, dan zou ik 6 wkn zijn en dan moet er iets >>>te zien zijn in de baarmoeder. Zo niet, dan gaan ze hcgprikken etc. Er >>>zijn dus 3 mogelijkheden: >>>- of een EUG in de eierstok >>>- of een miskraam, waarbij het corpus luteum nog moet verdwijnen >>>- of ik ben minder ver in de zwangerschap dan ik denk. >>> >>>De laatste sluit ik uit, omdat ik doordat ik temperatuur precies weet >>>wanneer ik m'n eisprong heb gehad en wanneer de bevruchting ongeveer >>>heeft plaatsgevonden... >>> >>>Ik ben nu natuurlijk als de dood dat ik weer een operatie moet >>>ondergaan, en nu ook mijn rechter eierstok kwijtraak. Dan zijn mijn >>>kansen op een spontane zwangerschap waarschijnlijk verkeken (als ik dat >>>uberhaupt nog aandurf). >>> >>>Wat een desillusie... ik was zooo blij met de positieve test en nu >>>wordt het weer zo'n ding dat zich tegen me keert. >>> >>>At Tue, 18 Dec 2007, Yin wrote: >>>> >>>>Goed te lezen dat je je echo hebt kunnen vervroegen. Ben benieuwd hoe >>>>het gegaan is. >>>>Bij mij begon de pijn idd al zo heel vroeg. Drie uur nadat ik de >>>>positieve zwangerschapstest in mijn handen hield. Wel erg veel pijn. >>>>Geen klein beetje. Na een paar uur zakte het weer en pas drie dagen >>>>later stak het weer de kop op,..heel hevig. Toen ben ik snel >>>>geopereerd. >>>>Het vruchtje was wel iets groter dan ze verwacht hadden en goed te zien. >>>> >>>>Hoop dat je meer geluk hebt en dat je in ieder geval iets ziet. >>>>Sterkte! >>>> >>>>-- >>>>Yin >>>> >>>>At Tue, 18 Dec 2007, Marieke wrote: >>>>> >>>>>Bedankt voor jullie reacties. >>>>>Ik heb inderdaad voor elkaar kunnen krijgen dat ik vanmiddag om 13.30 >>>>>uur een echo krijg. Ik hoop wel dat er iets te zien is, zodat eea >>>>>vastgesteld of uitgesloten kan worden, 5 wkn is wel heel pril.... >>>>>Spannend........ >>>>> >>>>>At Tue, 18 Dec 2007, Saskia wrote: >>>>>> >>>>>>Ik zou zeker aandringen op een echo deze week. Ik had zelf bij mijn 1e >>>>>>zwangerschap echt pijnsteken rechts vanaf ongeveer 5 weken. Er was toen >>>>>>ook het vermoeden van een bbz, uiteindelijk is dit nooit bewezen maar >>>>>>had ik wel een miskraam gehad zo bleek bij de echo. Bij mijn 3e >>>>>>zwangerschap had ik ook last van pijn en steekjes, zelfs van >>>>>>bloedverlies. Die zwangerschap verliep gelukkig wel goed. Vanaf 5w4d >>>>>>kunnen ze soms al hartactie zien, maar in ieder geval of het op de >>>>>>juiste plek zit. Dat moet een hele geruststelling voor je zijn met de >>>>>>kerstdagen! Als je het niet voor elkaar krijgt gewoon naar de EHBO en >>>>>>zeggen dat je pijn hebt en het niet vertrouwt. Zo lukte het mij ook om >>>>>>een echo met 5 en een halve week te krijgen toen ik bloed verloor bij >>>>>>mijn laatste zwangerschap. De geruststelling dat er hartactie was, was >>>>>>heeeeeeel fijn kan ik je vertellen! En dat hartje is nu alweer ruim 10 >>>>>>maanden ;) >>>>>> >>>>>>At Tue, 18 Dec 2007, Marieke wrote: >>>>>>> >>>>>>>Hallo Yin, bedankt voor je reactie. >>>>>>>Had jij ook al pijnklachten in zo'n vroeg stadium? Ik had vorige wk nl. >>>>>>>dezelfde klachten en toen was ik net 2 dgn over tijd. Ik heb de >>>>>>>verloskundige gebeld om te vragen of het eea toch weer met een EUG te >>>>>>>maken kon hebben, maar volgens haar was dat in zo'n vroeg stadium >>>>>>>waarschijnlijk nog niet het geval.... Ik heb afgelopen juli ook een >>>>>>>ovariumcyste op mijn rechter eierstok gehad, die op een gegeven moment >>>>>>>vanzelf weer is verdwenen. Misschien dat eea met elkaar te maken >>>>>>>heeft... Ben er behoorlijk gestresst en onzeker door. >>>>>>> >>>>>>>gr. Marieke >>>>>>> >>>>>>>At Mon, 17 Dec 2007, Yin wrote: >>>>>>>> >>>>>>>>Ja..dat kan. >>>>>>>>Ik heb zelf bij 5,5 week een spoedoperatie gehad. >>>>>>>>Het kan wel maar het hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Een trekkend >>>>>>>>gevoel kan ook zijn van het innestelen. >>>>>>>>De angst kan ik me wel voorstellen. >>>>>>>>Voor de zekerheid zou ik als ik jou was vragen of de echo vroeger kan. >>>>>>>>Voor de kerstdagen. Anders zit je ook nog eens met de kersdagen >>>>>>>>(terwijl er geen artsen te bereiken zijn of in ieder geval moeilijk) met >>>>>>>>deze spanning. >>>>>>>> >>>>>>>>Sterkte! >>>>>>>> >>>>>>>>-- >>>>>>>>Yin >>>>>>>> >>>>>>>>At Mon, 17 Dec 2007, Marieke wrote: >>>>>>>>> >>>>>>>>>Hallo, >>>>>>>>> >>>>>>>>>Vorig jaar mei heb ik een EUG gehad en als gevolg daarvan ben ik mijn >>>>>>>>>linker eileider kwijtgeraakt. Inmiddels ben ik pril zwanger en >>>>>>>>>uiteraard erg blij dat het alsnog zo snel is gegaan. De angst voor >>>>>>>>>opnieuw een EUG zit er echter goed in, vooral nu ik al een paar dagen >>>>>>>>>(afwisselend, ene xeer wel, andere x niet) een trekkend gevoel aan de >>>>>>>>>rechterkant van mijn onderbuik heb, schat ter hoogte van >>>>>>>>>eileider/eierstok. De 27ste krijg ik een echo om te kijken of alles ok >>>>>>>>>is, maar ik vraag me toch af of het mogelijk is dat je nu al klachten >>>>>>>>>kunt hebben van een evt EUG of dat het gevoel zoals hierboven omschreven >>>>>>>>>ook veroorzaakt kan worden door het corpus luteum? >>>>>>>>> >>>>>>>>>Alvast erg bedankt voor elke reactie! >>>>>>>>> >>>>>>>>>-- >>>>>>>>>Marieke >>>>>>>>>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Sun Nov 2 05:46:14 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com