search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Na forse Hellp opnieuw zwanger

From: Rona (anonymous@obgyn.net)
Wed Nov 28 03:56:53 2007

>----- Original Message -----
From: "Mischa" <anonymous@obgyn.net> To: "Multiple recipients of list VROUWENGEZONDHEID" <vrouwengezondheid@dns.obgyn.net> Sent: Wednesday, November 28, 2007 10:26 AM Subject: Na forse Hellp opnieuw zwanger

> Hoi,
>
> Twee jaar geleden ben ik met ruim 31 weken bevallen van een gezonde
> dochter. Ze werd gehaald met een keizersnede omdat het erg slecht met
> mij ging: ik had een Hellp en ging behoorlijk achteruit. Nu ben ik
> opnieuw zwanger en ondanks het feit dat ik geen verhoogd risico zou
> hebben op weer een Hellp (mijn bloed is na de bevalling getest om te
> kijken of ik er aanleg voor had...of zo iets...) maak ik me toch zorgen.
>
> Wat kan ik doen om het gevaar op zwangerschapsvergifitiging of zelfs
> Hellp zo veel mogelijk te beperken?
> Is het medisch zinvol/veilger om iets eerder dan 6 weken van te voren te
> stoppen met werken?
>
> ALvast bedankt voor jullie antwoorden!
>
> Mischa
>

Ik kan me je angsten heel goed voorstellen. Maar probeer dit echt tot een minium te beperken. Moeilijk maar ik wil het je toch meegeven. Het enigste wat je kunt doen is heel goed voor je zelf zorgen. Dus gezond eten en op tijd je rust nemen. Op tijd naar bed en zo. Verder luister naar je lichaam. Denk niet ik voel me grieperig dus ach het zal wel griep zijn. Geef dit dan door aan de persoon die jouw zwangerschap begeleid. Op zich kan je er nl niet zo heel veel meer aan doen om het te voorkomen als je het toch zou krijgen. Eerder stoppen met werken, ja dan zou er een reden voor moeten zijn. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor werk je doet. Het belangrijkste is dat je goed gecontroleerd wordt. Heb vertouwen en geniet van deze zwangerschap. Misschien wordt je wel zonder HELLP gewoon a-terme en heb je deze zwangerschap minder kunnen genieten. Je hebt de vorige keer al veel te vroeg afscheid moeten nemen van je zwangerschap. Dus geniet met je gezinnetje op de komende uitbreiding.

Gr Rona

http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Rona

Dankzij uw gift kan dit forum blijven bestaan. Heeft een antwoord u dus geholpen, maak dan eens een bijdrage over op bankrekening 46.61.99.392 t.n.v. Stichting Eurydice te Wijdewormer (NL). Elke bijdrage, hoe klein ook, wordt enorm gewaardeerd !!!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Sun Nov 2 05:46:05 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com