search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

buikpijn in de week na de menstruatie

From: Kim (anonymous@obgyn.net)
Sun Oct 28 09:50:19 2007

Hallo, ik ben 36 en probeer al een paar maanden zwanger te worden. Elke maand heb ik last van toenemende buikpijn in de onderbuik (baarmoeder en beide kanten ernaast), vanaf 1 week na het begin van mijn menstruatie tot aan ongeveer de eisprong. Dat heb ik pas sinds ik gestopt ben met Trinordiol, vroeger had ik dat nooit (voordat ik de pil slikte (voorheen Microgynon) en in een periode dat ik met die pil gestopt was). Normaliter is mijn cyclus erg regelmatig, 28 dagen. Het is echter al een paar keer gebeurd dat ik een paar dagen na de eisprong duidelijk voelde dat ik zwanger was (zeer gevoelige gezwollen borsten, onbestemd gevoel in onderbuik, duidelijk meer witte afscheiding, en een duidelijk gevoel van 'weten' zwanger te zijn, ik ken dat van een eerdere zwangerschap die helaas slecht afliep). Al die keren verdween dat gevoel plotseling na een dag of vier, ik 'wist' dan ook meteen dat het weg was, waarna ik meteen ongesteld werd (3 dagen te vroeg). Andere keren voelde ik niks en 'wist' ik ook zeker dat ik niet zwanger was, en werd ik gewoon na 28 dagen ongesteld. Ik heb vanwege de buikpijn een aantal maanden geleden een echo laten maken, waar niets bijzonders op te zien was. De arts vond dat ik me aanstelde, maar ik maak me toch zorgen.

Ik heb een hoop vragen: - moet ik me zorgen maken om die buikpijn, die naar mijn idee sterk samenhangt met toenemende hormonen? Rijpt het eitje wel goed? - Kan het iets anders zijn dan de rijping van een eitje en moet ik me nader laten onderzoeken? - hangen die zwangerschapsverschijnselen hier ook mee samen, of was er echt een bevrucht eitje wat zich niet goed ontwikkeld heeft?

Ik wil niet te lang wachten met aandringen op meer onderzoek als dat nodig is, vandaar. Ik hoop dat iemand hier meer over weet! Kim

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Sun Nov 2 05:45:52 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com