search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Zoloft tijdens zwangerschap EN borstvoeding : aan dr Slikke

From: Nena (anonymous@obgyn.net)
Fri Sep 28 06:38:52 2007

Beste dr Hans Slikke,

Momenteel geef ik ons zoontje van 20 maanden nog steeds borstvoeding, daar ben ik erg tevreden mee. Ik gebruik ZOloft, 50 (soms75) mg per dag, tijdens de zwangerschap was het Prozac. Mijn therapie is afgerond, ik moet nog zeker een paar jaar Zoloft gebruiken, want afbouwen resulteerde tot 3 maal toe in een terugval.

Volgens mijn psychiater kan ZOloft ook tijdens een tweede zwangerschap, hoef ik niet om te zetten in Prozac. MAAR mijn huisarts vindt dat dus niet en hij (en zij ) is nu verantwoordelijk voor de medicijncontrole van mij.

Op zich, ik wil best tijdens een zwangerschap op Prozac overgaan en dan weer Zoloft na de bevalling, maar ik weet niet wanneer dat is. Wij gebruikten de LAM methode (tot 6 maanden ) en ik werd pas met 17 maanden na de bevalling weer ongesteld. Nu dus nog maar 3 cycly gehad en wij doen het op zich niet veilig, maar ook niet geheel onveilig. (oke: dus vooor het zingen de kerk uit ;-) ) Mocht ik zwanger worden, dan is dat kind welkom en word ik het nog niet, oke dan.

MAAR ik wil dus eigenlijk NIET van Zoloft naar Prozac, want ik wil mijn zoontje niet spenen. Ik voel me op dit ogenblik prima bij eventueel tandem voeden, dus mocht mijnzoon tijdens de zwangerschap gewoon door drinken, dan is dat prima. En mocht hij stoppen, door te weinig melk naar izjn zin, of de smaak of zo, ook goed (wel jammer). ;-)

Weet u iets meer over Zoloft tijdens zwangerschap af? Of kent u sites, waar ik meer info kan vinden?

Dank! Nena

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Sat Aug 2 05:36:46 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com