search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Veel drank tot en met week 6 in zwangerschap

From: esther (anonymous@obgyn.net)
Fri Aug 31 09:59:56 2007

Vandaag is het vrijdag 31 augustus. Ik ben redelijk in paniek. Deze week kwam ik erachter dat ik zwanger ben, maar ik heb net twee "feestweken" achter de rug. Op zich fantastisch nieuws, maar ik kan er niet van genieten. Zaterdag 18 augustus had ik ongesteld moeten worden (op basis van 28 dagen, ik heb zelf meestal een cyclus van zo'n 30 dagen).

Een zwangerschapstest op zondag 19 aug was negatief. Net als de vier maanden ervoor had ik wat opgezette borsten maar omdat ik toen steeds ongesteld werd (en dacht dat ik zwanger was, dus mezelf de hele tijd had wijsgemaakt dat ik het toch wel zou zijn) had ik mij ingeprent vooral mezelf niet wijs te maken dat ik deze keer WEL zwanger was. Op dinsdag 21 aug deed ik weer een test (2 dagen over tijd op basis van 30 dagen cyclus): niets. Die avond een glas of 4 wijn gedronken want we hadden iets te vieren.

Op donderdag 23(toch nog hoop, 4 dagen over tijd 30 dagen cyclus) met ochtendurine: weer niets. Ik heb die avond een glas of 6 wijn gedronken op een feestje.

Op zondagmiddag 26 augustus weer getest (6 dagen over tijd op basis van 30 dagen cyclus), want nog steeds niet ongesteld: weer negatief hoor. Ik had de hoop echt he-le-maal opgegeven (en was ook wel een beetje opgelucht wegens mijn vele drinken die week ervoor: zie-je-wel heb ik het mezelf weer wijs lopen maken, ik moet ook niet zo hard hopen dat ik zwanger ben). Wegens een plotseling afscheidsfeestje van een collega afgelopen dinsdag 28 augustus helemaal doorgetrokken: ik denk wel 8 flinke glazen rose tussen 17.00 uur en 1.00 uur 's nachts en 1 shot tequilla, best dronken, licht geslapen en fikse kater de dag erna. Donderdagochtend de laatste test uit de voorraad "maar opgemaakt" want ik wilde naar de dokter gaan met bewijs(was bang voor iets geks). Bleek ik dus toch zwanger. Ik was als je de 30 dagen cyclus in acht neemt zo'n 8-9 dagen overtijd op dat moment. Maar het is wel heel erg waarschijnlijk dat ik dus positief getest zou hebben op de dag dat ik dus echt heeeeeel veel had gedronken.

Ik vind het echt verschrikkelijk. Het hele internet afgezocht en alleen maar de boodschap: FAS, afwijkingen aan organen, achterstand hersenontwikkeling. Geen idee dat dat allemaal kon (dacht altijd dat zolang er geen contact met de placenta is er niets kon gebeuren in die eerste weken) en geen idee dat ik toch echt zwanger kon zijn na zoveel tests. Ik kan er helemaal niet van slapen, nummer van de abortuskliniek staat in mijn telefoon. Ik kan niet leven met het idee dat, omdat ik toevallig zonodig moest doorzakken die avond ik mijn kind zoiets zou aandoen.

Is het overdreven me hier druk over te maken? Is het mogelijk te testen op afwijkingen door overmatig alcohol en hoe en wanneer?

Ik voel me zo dom.

--
Esther

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Sat Aug 2 05:36:39 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com