search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Hoe lang is listeriose in het bloed aantoonbaar?

From: anonymous@obgyn.net
Tue Aug 7 04:18:34 2007

Hoi,

Ik heb eigenlijk een vrij concrete vraag. Toen ik 18 weken zwanger was kreeg ik op een ochtend diarree. Verder voelde ik me niet ziek. Op 20 weken zwangerschap at ik slechte margarine en werd ik ongerust dat ik misschien listeriose had opgelopen. Ik dacht daarbij vooral aan de ene ochtend diarree (symptoom Listeriose) en daarna het eten van die margarine (mogelijke 2de besmetting).

Hoewel ik weet dat de kansen erg klein zijn, kon ik niet echt gerustgesteld worden dus ik vroeg de volgende controle (22 weken) een bloedtest aan.

Zowel toxoplasmose als listeriose waren negatief (geen antistoffen, dus geen infectie).

Kan ik nu besluiten dat noch die diarree, noch die slechte margarine tot een listeriose-infectie hebben geleden (en ik dus weer op beide oren mag slapen)?

Of heb ik de bloedtest te laat gedaan waardoor de antistoffen misschien alweer verdwenen waren?

Momenteel ben ik 24 weken zwanger en mijn kindje beweegt erg goed. Wijst dit er ook op dat die diarree geen symptoom was van een Listeriose-besmetting?

Kan iemand me helpen deze bevindingen op een rijtje te zetten en de juiste conclusie te trekken?

Kristl

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Dec 2 05:44:32 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com