search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

In behandeling voor hypothyreoidie en ovulatie

From: Maria (anonymous@obgyn.net)
Tue Jul 24 09:20:05 2007

Hallo,

Ik ben sinds februari gestopt met anticonceptie via hormonen (na meer dan 14 jaar gebruik). In mei is mij verteld dat ik de ziekte van Hashimoto heb en sindsdien ben ik in behandeling bij een endocrinoloog. Ik kreeg eerst 100 mcg levothyroxine en nu nog maar 88 mcg levothyroxine. Ik wil erg graag zwanger worden maar ben al sinds februari niet meer ongesteld geweest. De endocrinoloog heeft mij verteld dat een ovulatie nog wel heel wat maanden op zich kan laten wachten. Half augustus ga ik weer voor de volgende bloedtest.

Nu had ik een week geleden een vaginale schimmelinfectie die gepaard gaat met een opgezwollen buik. Vier weken daarvoor had ik dit ook. Nu heb ik gelezen dat een vaginale schimmelinfectie gepaard gaat met een hormonale schommeling. En die vier weken is ook de tijd van een cyclus. Ik ben niet zwanger, heb ik getest.

Kan het zo zijn dat ik toch ovuleer maar niet ongesteld wordt? En is dit ongezond? Hoe lang moet ik nog wachten met verdere stappen te ondernemen, zoals in behandeling gaan bij een gyneacoloog.

Alvast hartelijk bedankt voor alle hulp.

P.S. Ik woon in het buitenland dus soms verloopt de communicatie met de artsen hier niet helemaal goed, vandaar dat ik me ook tot jullie keer met mijn vragen.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:45:06 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com