search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: candida: symptomen/wie kent threelac?

From: Lieke (anonymous@obgyn.net)
Wed Jun 27 05:01:35 2007

Met verbazing lees ik hier deze discussie van een gyneacoloog die het weer eens beter denkt te weten. Hoevaak moeten wij candidalijders tegen deze discussie aanlopen? Waarom word het nu niet eens een keer tijd dat je gewoon serieus genomen word? Wanneer een ontlastingtest pas bij een orthomoleculair arts candida aantoont, heb je zekerheid dat candida inderdaad ziekmakend is. De 'gewone' geneeskunde neemt ons niet serieus en wimpelt alles af. Het zit tussen je oren, het is een modeverschijnsel en nog veel meer van dat soort onzin!

Met een dieet begon ik mij uiteindelijk beter te voelen maar wat een ellende was het. Onsmakelijk en ik viel kilos af. Zodra ik zondigde voelde ik me al snel weer slechter worden. 1 normale boterham en terug bij af! Ik was de wanhoop nabij. Een levenslang dieet zag ik niet zitten, maar me steeds zo ziek voelen ook niet. Ik heb van alles en nog wat geprobeerd. Kreeg pillen van de huisarts want mijn uitstrijkjes bleven sporen van candida vertonen (waarom worden die wel geaccepteerd??? en ontlastingonderzoek niet??)

Uiteindelijk ben ik begonnen met threelac. Ik heb het uit Amerika laten komen na grondig informatie gelezen te hebben. Ze beweerden dat je geen dieet meer nodig hebt daarmee. Dat kon toch niet? Tot mijn grote verbazing is het grotendeels waar! Ik ben wel heel voorzichtig geweest. Toen ik me threelac begon en ik geen erge bijverschijnselen kreeg maar me wel langzaam weer normaler begon te voelen, durfde ik na een week of 6 een normale boterham aan. Er gebeurde niets! Toen een glas melk. Weer niets! Ik bleef me fit voelen en de lijn was nog steeds stijgende. Nu kan ik bijna alles weer eten. Ik moet geen pak koekjes achter elkaar leegeten maar een koekje bij de thee is geen enkel probleem meer. Ik gebruik threelac nog af en toe in periodes dat ik voel dat het weer wat minder gaat, maar niet meer dagelijks. Het is wel een lange adem geweest maar ik heb sterk het gevoel dat threelac echt doet wat het belooft. Alle andere middeltjes helpen tijdelijk of helemaal niet. Threelac wel. Eindelijk mag ik weer met de pot mee eten, kan ik ook eens een ijsje nemen als ik daar zin in heb zonder gelijk gestrafd te worden.

Overigens, heer of mevrouw van der Slikke: threelac zijn geen capsules! Aub doe uw huiswerk voordat u zulke botte uitspraken doet alsof candida lijders aanstellers zijn die overdreven reageren. Sta aub open voor uw patienten en sta open voor suplementen waarvan zoveel mensen in het buitenland zoveel baat bij hebben. Kraak niet gelijk alles af omdat u het niet kent of er zelf niet aan lijd!

--
Lieke

.... >> >>Er wordt erg overdreven gedaan over de verschijnselen die candida zou >>kunnen veroorzaken. Het meeste is gewoon niet waar of zelfs regelrechte >>onzin. Bij gezonde mensen veroorzaakt Candida echt geen >>voorhoofdholteontsteking!! >> >>Vervolgens wordt op dezelfde website een product aangeboden waar je veel >>geld voor betaalt (in dit geval 60-100 dollar voor 60 capsules) >>Je bent bang dat het allemaal heel ernsitig is en je koopt het. hun >>doel is bereikt en ze hebben weer iemand bedrogen. >> >>Doe dat niet!!! >> >>-- >>Dr J.W. van der Slikke >>Gynaecoloog, verbonden aan het VU medisch centrum te Amsterdam.

... > >Overigens de beschreven verschijnselen vind ik zeker niet overdreven! >Dr.v.d. Slikke zou u alsjeblieft naar uw patienten willen luisteren. >Ben bij diverse synaecologen geweest. Niet een nam de tijd om goed >naar mij te luisteren. Je had nog geen A gezegd of er werd gezegd: >'Och, dat komt zo veel voor. Elke vrouw krijgt daar wel 1 x mee te >maken in haar leven'. Zelfs als je eigen huisarts aangeeft dat je niet >1 van die vele vrouwen bent gaan ze er niet serieus op in. En waarom niet? >Omdat ze geen antwoord hebben!!! Frustrerend. Nogmaals, artsen, zeg liever >dat jullie het niet weten dan het te ontkennen of te bagatelliseren. Het is >zo ontzettend pijnlijk voor de patient! > >Ervaringsdeskundige. >

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:01:35 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com