search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Refertilisatie vrouw

From: Sharmila (anonymous@obgyn.net)
Tue May 29 17:41:19 2007

Allereerst wil ik melden dat ik mijn bericht graag op het forum wil plaatsen, maar dan wel dat mijn emailadres niet zichtbaar is voor een ander. Ik kon niet precies achterhalen hoe en waar ik dit moest aangeven (krijg allerlei mailtjes in het Engels terug). Ik hoop dat dit mogelijk is.

Ik heb jullie archief reeds geraadpleegd, maar mijn vraag heb ik er niet tussen gezien. Ik heb wel allemaal verhalen gelezen van vrouwen die een hersteloperatie reeds hebben ondergaan, of die nog gepland staan voor een operatie. Alle vrouwen in bovenstaande verhalen hebben een partner. Ik heb (nog) geen partner, vandaar dat ik mijn vraag op het forum plaats.

"Na een stukgelopen relatie van meer dan 16 jaar (waaruit 2 gezonde kinderen van 14 en 10 jaar zijn voortgekomen), heb ik mij laten steriliseren (klemmetjes geplaatst). Deze maand is het 2 jaar geleden dat ik dit heb laten doen en zoals bij meerdere vrouwen, heb ook ik nu spijt van deze ingreep. Ik loop al een poos met de gedachte om deze sterilisatie ongedaan te maken (refertilisatie). Ik weet dat er vóórafgaand aan de daadwerkelijke operatie, vruchtbaarheidsonderzoeken plaatsvinden. Zowel bij de vrouw als bij de man. Mijn biologische klok tikt, ik word dit jaar 40 en (volgens mij) is de leeftijdsgrens voor deze operatie 40 tot 42 jaar. Ik wil dolgraag nog een kind. Mijn 2 vorige zwangerschappen en bevallingen zijn zonder complicaties verlopen. Ik rook en drink niet, zover bekend: ben ik gezond. De kosten van deze (microscopische) operatie worden door mijn verzekeraar vergoed, het financieel plaatje is dus "gedekt". Nu heb ik (nog) geen partner, kom ik dan bij voorbaat niet in aanmerking voor deze operatie, ook als zouden de resultaten van mijn eigen vruchtbaarheidsonderzoeken positief zijn? Ik vind dit krom, want ik zou dan graag willen weten hoe BOM-vrouwen/-moeders of hoe 2-vrouwen gezinnen een kind krijgen? (uitgaande dat een van hen dus gesteriliseerd is/was) Met andere woorden: hier is dus géén sprake van een partner, maar zij kunnen wel een kind krijgen?! Ik daarentegen wil dolgraag nog een kind en dat wil ik met een vaste partner, niet met een spermadonor, heb ik dan niet even veel recht als een BOM-vrouw/-moeder, even veel recht als een 2-vrouwen gezin? Even voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen BOM-vrouwen/-moeders en/of 2-vrouwen gezinnen, ik probeer alleen iets helder te krijgen.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:01:20 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com