search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: slordige sluitspier sinds bevalling

From: Willemijn (anonymous@obgyn.net)
Thu May 24 08:52:36 2007

At Wed, 11 Apr 2007, Hans van der Slikke wrote:

>ZOlang je BV geeft is de oestrogeenspiege vrij laag: het slijmvlies van
>onder meer de vagina is dan nog dun en soms erg gevoelig. Dat wordt
>beter als je cyclus weer op gang is.

Dit klopt, maar als je langer voedt dan 6 maanden (en minder vaak per etmaal) dan kan het dus wel zijn dat je cyclus op gang komt en dat je oestrogeenspiegel ook weer normaal wordt. Het legen van de borst is dan de belangrijkste trigger voor het aanmaken van de melk, en niet de hormonen die het de eerste maanden sturen.

De eerste 6 maanden na mijn bevalling (met grote knip) had ik ook nog veel last van schraalheid en gevoeligheid, maar daarna werd dit snel minder totdat ik me weer helemaal gewoon voelde (mijn tante zei al dat mijn 'huwelijksapparaat' er echt weer helemaal bovenop zou komen).

Ik voed inmiddels bijna 3 jaar mijn zoon en ben inmiddels 2 keer zwanger geweest (1 keer vroege MK en nu 10w3d met prachtige echo met hartje en armpjes en beentjes). Dat geeft dus aan dat mijn hormonen weer normaal waren, in die zin dat de oestrogeenspiegel voldoende was om een zwangerschap te faciliteren.

Ik wil maar zeggen: die oestrogeenspiegel is geen reden om te stoppen met borstvoeding.

--
Willemijn

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:01:20 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com