search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Meedoen met de ALIFE studie, of niet....?

From: Susan (anonymous@obgyn.net)
Thu Mar 29 02:17:30 2007

Na 3 miskramen heeft mijn gyn me doorverwezen naar het AMC omdat ik in aanmerking kom voor de ALIFE studie. Ik heb na mijn eerste miskraam trouwens wel een gezond kindje gekregen. Maar na haar, weer 2 keer een miskraam.

Ik heb inmiddels een paar onderzoeken achter de rug in het AMC, de echo, Sis echo, bleodprikken (2 april de uitslag van) en het chromosomenonderzoek (krijgen we ook nog de uitslag van). 2 April aanstaande bespreek ik met de ALIFE-arts of ik mee ga doen aan de studie.

Ik wil alle mogelijkheden om geen miskraam meer te krijgen aangrijpen natuurlijk! Maar ik weet dat er ascal geslikt wordt door 1/3 van de vrouwen, ascal + injecte bij 1/3, en de laatste groep een placebo slikt.

Maar, stel nu dat ik in de laatste groep geplaatst word, de kans is 33%.... Dat zou ik enorm balen vinden. Kan ik dan niet beter zelf, zonder deelname aan de studie, elke dag een aspirine slikken dan weet ik in ieder geval zeker dat ik bloedverdunners slik, voor 100%. Natuurlijk weet ik ook dat dit niet wordt aangeraden om zelf te 'dokteren'.

Wat vinden jullie van mijn dilemma; meedoen en 33% kans op een placebo, of niet meedoen en zelf 1 aspirine slikken per dag?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:00:46 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com