search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

2 dagen later eisprong = 2 dagen later decapeptyl?

From: Wennetje (anonymous@obgyn.net)
Wed Mar 28 07:44:29 2007

Hallo ervaringsdeskundigen,

Sta erg in dubio, hoor graag wat jullie zouden doen in mijn geval.

IVF poging 3 staat te beginnen. Gewoonlijk heb ik een cyclus vn ongeveer 26 dagen waarbij mijn eisprong op dag 14 plaatsvindt. Ik moet op dag 21 starten met decapeptyl, 5 dagen voor mijn menstruatie. Voorgaande keren kwam door de decapeptyl mijn menstruatie later dan normaal, de laatste keer 4 dagen later samen met erg veel bijwerkingen die weer wegtrokken na een paar dagen puregon.

Ik heb het vermoeden dat mijn cyclus wat langer is geworden sinds mijn 1e IVF. Nu ben ik even gaan temperaturen en constateer dat mijn eisprong deze maand hoogstwaarschijnlijk op dag 16 heeft plaatsgevonden. Ik heb altijd geleerd dat de duur van de luteale fase gelijk is iedere cyclus, variaties in de cyclusduur zijn gelegen in de folliculaire fase. Mijn conclusie is dus dat de duur van deze cyclus op 28 dagen uit gaat komen en ik pas op dag 23 hoef te starten met decapeptyl. Toch even voor de zekerheid gebeld met het AMC. Verpleegkundige aldaar zegt dat een latere eisprong niet betekent dat de menstruatie later zal zijn en dat ik gewoon op dag 21 moet beginnen. Natuurlijk mag ik eigenwijs zijn maar dan loop ik het risico dat er geen 5 dagen zit tussen start decapeptyl en menstruatie en dan moet ik weer stoppen. Als ik niet zoveel last van de decapeptyl zou hebben gehad de laatste keer zou ik er ook echt geen probleem van maken. Maar die hoofdpijnen, die enorme somberheid en huilbuien wil ik echt niet te lang.

Klopt het dat de luteale fase in principe altijd gelijk is? Wat zouden jullie doen?

Groetjes, Wendy

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:00:46 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com