search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

IUI en bijbalontsteking

From: Astrid (anonymous@obgyn.net)
Wed Jan 31 04:19:44 2007

Bijna 4 jaar geleden ben ik bevallen van een kindje dat na 20 weken zwangerschap gestorven bleek te zijn, de reden hiervoor is niet gevonden. Sindsdien is het niet meer gelukt zwanger te raken. Uit een HSG en laparoscopie bleek dat mijn linker eileider moeilijk doorgankelijk is en ik een lichte vorm van endometriose heb. Inmiddels hebben we 3 IUI's achter de rug (helaas niet met het gewenste resultaat) waarbij mijn cyclus is gestimuleerd met clomid. In overleg met de gynaecoloog hebben we besloten nog 1 IUI te doen met injecties Puregon en daarna -indien nodig- door te gaan met IVF.

Ik verwacht elk moment mijn menstruatie zodat we kunnen starten met de laatste IUI, probleem is nu alleen dat mijn vriend sinds half december last heeft van een hardnekkige bijbalontsteking. Hij is bezig met zijn 3e antibioticakuur en heeft een verwijzing naar de uroloog gekregen. Mijn vraag is nu of het zinvol is om die laatste IUI te gaan starten? Heeft de bijbalontsteking/antibiotica effect op zijn zaadkwaliteit (die bij de andere IUI's 'wauw' was zoals de gynaecoloog omschreef (meer dan 100 miljoen, 90% beweeglijkheid))?

Alvast hartelijk dank. Astrid

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 06:00:14 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com