search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Baarmoederslijmvlies verbranden en anticonceptie; ervaringen?

From: Linnepin (anonymous@obgyn.net)
Mon Jan 29 04:36:39 2007

Hoi Esther,

Afgelopen zomer heb ik de nova sure behandeling laten doen (in Zwolle). Tegelijkertijd is er bij mij een kijkoperatie gedaan en ben ik gesteriliseerd. Onder algehele narcose dus.

Ik snap je berichtje niet zo goed; je schrijft dat je het overweegt te laten doen, maar ook dat het vrijdag as gaat gebeuren. (Was bij mij ook op vrijdag trouwens; toevallig zelfde ziekenhuis? Al zal dat wel niet aan het kengetal van je telnr te zien.)

Ik had een beetje pech want ik kreeg na de tijd een baarmoederinfectie, maar dat schijnt zeer en zeer zeldzaam te zijn. En aangezien ik nogal gevoelig ben voor infecties en ontstekingen heeft het ws meer daar mee te maken. Omdat het een gecombineerde operatie was weet ik niet zo goed hoe het daarna ging met de pijn enzo. Ja, ik had wel heel veel pijn, maar of dat nou van de nova sure of wat de rest kwam weet ik dus niet.

Afgezien van de baarmoederinfectie is het zo dat je een week of vier tot zes geloof ik waterige afscheiding kan hebben en dat moet langzaam aan steeds minder worden. Dat was bij mij wel zo. Het is in juli gebeurd en vanaf eind september vloeide ik helemaal niet meer, op contactbloedingen na (maar heeft ws dus niet met het slijmvlies te maken); daarvoor bijna anderhalf jaar lang elke dag. Dat heeft geduurd tot half december en sindsdien gaat het helaas weer wat minder. Ik vloei weer onregelmatig, dus niet alleen wanneer ik menstrueer; al heb ik geen idee of ik dat nog doe en wanneer dat dan zou zijn.

Maar ook hier in schijn ik een grote uitzondering te zijn en de vraag is dan ook of het uberhaubt wel met het slijmvlies te maken heeft (al zouden die maanden niet-vloeien dat dan weer tegenspreken). In ieder geval weet ik, ook van kamergenoten die ik nog wel eens zie, dat de behandeling over het algemeen een groot succes is. Veel minder lange hersteltijd dan de reguliere endometriumablatie en ook langduriger resultaat. Over dat laatste weet ik het niet, maar dat eerste kan ik zeker bevestigen. Als ik niet die infectie erover heen had gekregen dan had ik alleen het weekend rustig aan gedaan en daarna weer langzaamaan opbouwen. Dat zou goed gelukt zijn. Het weekend meteen na de novasure kon ik eigenlijk ook wel weer heel veel; ik moest wel oppassen (ook ivm laparascopie), maar verder was het heel goed te doen. Twee collega's van mij hebben de 'ouderwetse' ablatie gehad en hebben echt een week of twee, drie op bed gelegen en het verdere herstel totdat ze weer aan het werk konden duurde ook zo lang; in totaal dus zes tot acht weken.

Ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan. Wil je ons dat nog even laten weten? En als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Groet, Linda

At Mon, 29 Jan 2007, yvonne wrote: >
>At Sun, 28 Jan 2007, Esther wrote:
>>
>>Hallo Yvonne,
>>
>>Ik ben heel benieuwd of jij de nova sure behandeling hebt laten doen.
>>Ik ben net als jij ook benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen omdat
>>ik ook overweeg om dit te laten doen.
>>Aanstaande vrijdag gaat het gebeuren dus ik ben erg benieuwd naar
>>verhalen van lotgenoten. Zou je me iets kunnen laten horen?
>>Tel 030-2332950 Alvast mijn dank
>
>Hoi,
>Bij mij is het 8 jaar geleden en het heete toen cavaterm,inprincipe de
>zelfe methode.
>Linnepin hier op de site heeft kortgeleden ook de cavaterm methode
>ondergaan.
>
>Bij mij zijn mijn menstruatie's veel minder geworden dus in dat opzicht
>heeft het bij mij geholpen(ik ben wel nog zwanger geworden daarna) als 1
>van de weinige of mischien wel enigste in nederland na deze behandeling.
>
>Ik weet ook een aantal vrouwen bij wie de behandeling niet afdoende was
>en die alsnog een baarmoederverwijdering hebben ondergaan.
>
>groetjes yvonne

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:57:16 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com