search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

2de structurele echo vage/ geen uitleg, daardoor onnodig bezorgd?

From: anoniem (anonymous@obgyn.net)
Fri Dec 8 07:59:02 2006

Hallo,

Ik ben nu 22 weken zwanger. 5 december ben ik voor de 2de keer voor een structurele echo geweest. Ik moest een keer terug komen omdat de baby de eerste keer ongunstig lag om iets goed te kunnen zien. Er werd de eerste keer gelijk verteld wat ze zagen en of het goed was. De 2de keer maakte een ander de echo en die vertelde vrijwel niets, totdat ik wat vroeg. Wat ziet u en is het goed? Daarop wat vage antwoorden, wat me niet echt geruststelde. Ze zag bv iets wat op een vleesboom leek. Ze vroeg me wanneer ik weer naar de vk moest en zei daarop o pas eind december...Ik kreeg een briefje (uitslagen) mee en moet dat aan de vk geven. Zij zouden dan moeten beoordelen of ik nog eens terug moet komen. Nou ja ik voel me nou niet echt bepaald op mijn gemak hierdoor....en zou graag willen weten...mocht iemand er iets van snappen of ik me zorgen moet maken.

hieronder wat op het formulier staat:

1e keer echo datum 24-11-06

amenorrhoea: 19,4 ligging: C pijl naar beneden dbp: 44 hc: 17 romp (ac): femur: vruchtw: N hartactie: + kruin-stuit: opmerkingen: nog niet alles structureel te zien

2de keer echo datum 05-12-2006

amenorrhoea: 21,2 ligging:Cif (kan ook op een T eindigen) dbp: ovale hoofd hc: 18,2 romp(ac): 15,8 femur: 3,8 vruchtwater: N pijl naar beneden, AF(of H) 10,9, P10 hartactie:+ kruin stuit: opmerkingen; ovale vorm van het hoofdje, HC-betrouwbaar, Kind bewoog weinig, Voorkant van uterus mogelijk contracties van de spier van uterus.

1. hoofd: ventrikels normaal 2. nek: zwelling/oedeem (-) 3. wervelkolom: normale wervellichamen(+), huid rug intact? (ntb) 4. extremiteiten: bewegend boven (+), bewegend onder (+) 5. thorax: pleuravocht (-), hart norm 4kamerbeeld(+), abnormale structuren (-), ademhalingbewegingen ( ) 6. abdomen. ascites ( ), vulling maag en blaas (+), nieren aanwezig (+), norm morf (+)

nou dat was het. Ik hoop echt dat iemand me helpen kan. ALvast bedankt in ieder geval

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Mar 2 05:57:46 2010

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com