search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: misschien gemist, groeiremmers

From: anonymous@obgyn.net
Tue Nov 28 03:17:17 2006

At Sun, 12 Oct 2003, Hans van der Slikke wrote: >
>At Fri, 10 Oct 2003, An wrote:
>>
>>Hallo, ik heb hier al eens eerder gevraagd of er iets bekend is over het
>>gebruik van groeiremmers tijdens de puberteid en vruchtbaarheid.
>>
>Je bedoelt waarschijnlijk met groeiremmers oestrogenen.
>Hiervan is geen nadelig effect op de latere vruchtbaarheid te
>verwachten.
>
>--
>Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog
>VU medisch centrum
>Amsterdam.
>

Ik heb zelf van mijn 13e tot 16e groeiremmers gebruikt omdat ik anders ongeveer 1,95 m zou worden. Inmiddels ben ik 38, 1,80 lang en ongewenst kinderloos. Of er een directe relatie is met de groeiremmers is niet helemaal duidelijk. Zo heb ik wel een eisprong, maar wordt zeere moeilijk zwanger en heb een aantal buuitenbaarmoederlijke zwamgerschappen gehad. Ik heb wel een artikel gevonden in het tijdschrift The new scientist (27 september 2003) die aangeeft dat er wel degelijk een relatie is tussen het gebruik van groeiremmers en vruchtbaarheid. Daarin wordt aangegeven dat uit een australisch onderzoek blijkt dat vrouwen die groeiremmers hebben geslikt per cyclus 41% minder kans hebben op zwanger te raken. Hiervan ben ik behoorlijk geschrokken zeker nu navraag bij mijn eigen gynaecoloog hierover niets bekend was. Het artikel gaf overigens wel aan dat uiteindelijk evenveel vrouwen een kind krijgen of ze nu wel of niet groeiremmers hadden geslikt. De laatste groep had echter vaker de hulp nodig van het medische circuit om zwanger te worden. Voordat je besluit groeiremmers te grbeuiken adviseer ik een ieder om dit echt goed te overwegen. het zijn immers hormonen die je slikt en dat is niet niks. Van een magere lange slungel ben ik destijds in korte tijd tevens behoorlijk veel aangekomen (20 kilo) en de behandeling zelf had veel bijwerkingen (misselijkheid en hele zware menstruaties).

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Mar 2 05:57:31 2010

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com