search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Acupunctuur als ondersteuning bij verminderde vruchtbaarheid?

From: Antoinette (anonymous@obgyn.net)
Tue Nov 28 02:52:47 2006

Hoi Martina,

Als je een dergelijke vraag stelt op een forum als dit, krijg je waarschijnlijk alleen de positieve ervaringen te horen. Degenen bij wie het niet geholpen heeft, reageren niet. Aan jou de moeilijke taak om te 'filteren' uit de binnengekomen berichten. Laat je niet gek maken. Er zijn volgens mij wel dames op dit forum die goede ervaringen hebben met acupunctuur en kwaad kan het in elk geval niet. Maar je moet er een beetje in 'geloven', als je begrijpt wat ik bedoel. Misschien is het bij jouw vriendin uiteindelijk ook gelukt dankzij haar eigen lichaam... daar kun je dus nooit achter komen.

Chinese kruiden is een ander verhaal. Je moet dat spul niet zien als "puur natuur en baat het niet dan schaadt het niet". Het zijn stukjes van planten en soms dieren dus er zitten wel degelijk werkzame stoffen in, alleen weet niemand hoeveel van elke stof, en waar het precies op inwerkt. De publicaties hierover die serieus genomen kunnen worden in de wetenschappelijke wereld, beschrijven in het algemeen ongewenste effecten. Daarnaast ga je - neem ik aan - sowieso aan die IUI beginnen. Denk eraan dat Chinese kruiden de werking van medicijnen kunnen beïnvloeden en dus misschien ook wel van de hormonen die je voor je IUI moet gebruiken.

Veel succes en ik duim voor je dat je snel zwanger wordt en vervolgens een gezonde lieve baby in je armen mag houden!

--
Antoinette

At Tue, 28 Nov 2006, martina wrote: > >Hoi, >Ben benieuwd of er mensen zijn die positieve danwel negatieve ervaringen >hebben met acupunctuur of Chinese kruidenbehandeling rondom of tijdens >vruchtbaarheidsbehandelingen? >Van een kennis hoorde ik dat ze na 3 jaar proberen - vlak vóór ze over >zou gaan op IVF - voor haar gevoel mede dankzij acupunctuur tóch >natuurlijk zwanger is geworden. >Na bijna 2 jaar na onze laatste miskraam (2 kids, 2 miskramen) staan we >voor een IUI-traject en overweeg ik dus ook de 'Chinese weg' te gaan >bewandelen. > >Wie heeft ervaringen? > >Groet >Martina

--
http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Antoinette

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:43:02 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com