search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Up to date info over vergoedingen ovulatiestimulerende medicatie

From: Cecile (anonymous@obgyn.net)
Mon Nov 27 15:24:52 2006

At Mon, 27 Nov 2006, Philippine wrote: >
>Hoi Cecile,
> dank voor je uitgebreide reactie! Begrijp ik het nu goed dat bepaalde medicatie die je bij een IVF krijgt ook niet in de basisverzekering zit? Terwijl de behandeling IVF zelf wel wordt vergoed? Vanaf jan 07 wordt toch ook de eerste IVF weer vergoed trouwens?
>
> Maar zo ver zijn we nog lang niet. Eerst maar eens uitzoeken of het nog zinvol is om voor jan 2007 over te stappen. Ik word er helemaal gestrest van in ieder geval en zie het al gebeuren dat we van alles en nog wat zelf moeten gaan betalen (ik heb alleen een basisverzekering bij de Friesland). Weet jij toevallig bij welke verzekeraars hormoonstimulerende medicatie in de aanvullende verzekering zit? In onze gegevens van de Friesland wordt dit niet genoemd nl (daar hebben ze het dan gelijk weer alleen over IVF of invriezen sperma ed). En om nou al die verzekeraars af te bellen....
> Behandelingen als IUI/KI ed worden toch wel vergoed vanuit de basisverzekering?
>
> Nou, een heleboel vragen maar ik hoop echt dat je me wat verder kan helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer en vind het hele proces waar we nu net in zitten eigenlijk al belastend genoeg (dat herken je wellicht, anders wist je er niet zoveel vanaf)
> Hartstikke bedankt alvast!
> Groet, Philippine

Philippine, Nou, de eerste, tweede en derde IVF plus de medicatie wordt vergoed vanuit de basisverzekering. De behandeling IUI wordt vanuit de basisverzekering vergoed maar de medicatie dus niet.

Als je op http://www.independer.nl bij Zorgverzekering 2007 aangeeft dat alle medicatie binnen het Geneesmiddelenvergoedingssysteem vergoed moet worden, dan krijg je vanzelf de verzekeraars waar dat het geval is. Je kunt ook nog verder informeren op http://www.freya.nl .

Zorg dat je alle beloftes van verzekeraars op papier hebt, kortom stuur altijd mails en/of brieven. Aan de telefoon zitten soms types die er echt niets van snappen. Als het op papier staat, kun je je verzekeraar in elk geval houden aan de uitspraken.

Zeg je verzekering niet op voordat je zeker weet dat je ergens anders geaccepteerd bent.

Succes !!!

--
Dankzij uw gift kan dit forum blijven bestaan.
Heeft een antwoord u dus geholpen, maak dan eens een bijdrage over op
bankrekening  46.61.99.392 t.n.v. Stichting Eurydice te Wijdewormer (NL).
Elke bijdrage, hoe klein ook, wordt enorm gewaardeerd !!!

Groeten, Cecile http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Cecile

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:59:22 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com