search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Klacht tegen Margriet commercial

From: Marleen (anonymous@obgyn.net)
Mon Oct 30 05:32:24 2006

Ik ken de reclame niet en wilde hem graag bekijken. Ik heb echter geen beeld. Iemand een suggestie hoe ik het wel kan zien. Ik heb overigens geen ervaring met IVF (maar wel met andere gevoelige zaken omtrent zwanger worden/zijn en dingen die mis kunnen gaan). Ben ook een groot voorstander van het integer omgaan met gevoelens omtrent deze zaken!

Groetjes,

--
Marleen

At Sun, 29 Oct 2006, anonymous@obgyn.net wrote: > >Dag allemaal, > >Ik heb ook een klacht ingediend. Ik vind het een ontzettende rot >reclame die een hoop vooroordelen tegen IVF bevestigt. Als iemand die >nu na IVF-behandeling zwanger is ervaar ik dit als enorm beledigend dus >ik ben heel blij om te lezen dat jullie hier al op hebben gereageerd; ik >heb dit direct ook gedaan. > >A >t Sun, 29 Oct 2006, anonymous@obgyn.net wrote: >> >>Hoi allemaal, >> >>Ik heb diezelfde brief van de Reklame Code Commissie gehad. Belachelijk, >>maar de meldeing zou nogmaals naar de Margriet gaan, had ik begrepen. >>Als ze daar wijs zijn, denken ze daar nog maar eens goed over die >>reklame na. Tenslotte krijgen 1 op de 6 stellen zowiezo te maken met >>zaken omtrent problemen kinderwens/ onvruchtbaarheid. >> >>Groeten, >> >>anoniem >> >>At Sat, 28 Oct 2006, Dema wrote: >>> >>>Hallo meiden, >>> >>>Ik heb inmiddels een brief van de Reclame Code Commissie ontvangen >>>waarin ze schrijven dat ze niets met de klacht doen omdat ze vinden dat >>>de grens van het toelaatbare niet wordt overschreden. Vreemd, want die >>>reclame van een opticien waarin een vrouw haar zoon na jaren weer >>>terugziet, is wel van de buis. Nooit een kind krijgen of moeite hebben >>>met zwanger raken, is dus blijkbaar minder erg dan dat je kind vermist >>>raakt. Natuurlijk zijn die dingen niet met elkaar te vergelijken, maar >>>voor wie het meemaakt is het allebei heel erg, toch? >>> >>>Over het feit dat de reclame gewoonweg niet klópt, zeggen ze helemaal >>>niets. Terwijl ik dat eigenlijk nog het ergste vond. >>> >>>Groetjes, >>>Dema >>> >>>>>At Sat, 21 Oct 2006, Dema wrote: >>>>>> >>>>>>Vanavond zag ik weer die vreselijke commercial van Margriet over IVF >>>>>>ja/nee. Ik heb de redactie van Margriet gemaild én online een klacht >>>>>>ingediend bij de Reclame Code Commissie. Hij is niet alleen kwetsend, >>>>>>maar getuigt ook van geen enkele kennis over IVF. In de samenleving is >>>>>>er al zo weinig kennis over en begrip voor IVF en deze commercial draagt >>>>>>daar in negatieve zin aan bij. >>>>>> >>>>>>De commercial is volgens mij in strijd met artikel 2 (niet in >>>>>>overeenstemming met de waarheid, de goede smaak en het fatsoen), 4 >>>>>>(nodeloos kwetsend) en 9 (wetenschappelijk onjuist). Ik nodig jullie >>>>>>allemaal uit een klacht in te dienen op >>>>>>http://www.reclamecode.nl/pagina.asp?paginaid=73 >>>>>> >>>>>>Ken je de commercial niet? Kijk en huiver dan op >>>>>>http://www.leukwerktworldwide.com/3_lw_werk_02.html >>>>>> >>>>>>Groetjes, >>>>>>Dema

--
Met vriendelijke groeten,
Marleen

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:56:02 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com