search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Tweede kind (voor Cecile)

From: Iris (anonymous@obgyn.net)
Mon Oct 30 04:58:22 2006

Bedankt voor alle goedbedoelde reacties!

--
Iris

At Mon, 30 Oct 2006, Cecile wrote: > >At Mon, 30 Oct 2006, Cecile wrote: >> >>At Mon, 30 Oct 2006, Iris wrote: >>> >>>Beste Cecile, >>> >>>Je hebt in veel dingen die je zegt gelijk. Maaaaaar............. >>>Allereerst wil ik even kwijt dat ik op geen enkele manier Alexandra >>>wilde kwetsen of dat ik geen begrip voor haar kan tonen. Mocht dat zo >>>overkomen, dan heb ik me misschien fout uitgedrukt. Ik zei dat ze met 2 >>>kinderen gezegend is, dat is toch zo? Jij en ik zijn met 1 kind ook >>>gezegend. Probeer daar niet veel achter te zoeken. Ik was er niet op >>>uit om Alexandra bewust te kwetsen, zo laat jij het overkomen, en dat is >>>fout. >>>Ik kan in een paar alineas niet mijn hele levensverhaal hier neerleggen, >>>maar ik kan je verzekeren dat ik enorm begrip heb voor mijn man, in heel >>>veel aspecten. Ik heb bewust keuzes/offers gemaakt, die een ander in >>>mijn plaats wellicht niet had gedaan, maar dat is een lang verhaal waar >>>ik hier niemand mee wil vervelen. Als je mijn verhaal wel zou kennen, >>>dat zou je me alles behalve verwend noemen. >>>Ik was inderdaad niet die drammerige,chagrijnige vrouw, die ik nu >>>ben,toen ik destijds trouwde. Maar je moet wel het hele verhaal kennen, >>>om me zo aan te vallen. >>>Ik hem mijn man alles gegeven wat ik hem kon geven, dit omdat ik van hem >>>hou, en het enige wat ik nu vraag is om ons gezin uit te breiden, is dat >>>zoooooo erg? Mijn man kennende zou echt niet ongelukkiger zijn als hij 2 >>>kinderen zou hebben, misschien heeft hij wel tijd nodig, aangezien de >>>afgelopen jaar erg druk is geweest (ook met zijn werk te maken). >>>Je zegt dat ik geen flauw benul van hoe rauw de pijn van ongewenste >>>kinderloosheid is, dat ik werkelijk geen enkel idee heb. Hoe weet jij >>>dat eigenlijk of ik dat wel weet of niet? Omdat ik een kind heb? Ik heb >>>een nogal lange gynaecologische achtergrond, met onder andere 2 >>>operaties. Je advies is misschien goedbedoeld, je maakt ook goede >>>punten, maar zoiets zomaar zeggen terwijl je me niet kent, dat is weer >>>niets voor jou. Voordat je zoiets schrijft moet je wel er eerst over >>>nadenken. In je andere reacties lees ik vaak begrip, maar het nu alsof >>>ik me er gewoon bij neer moet leggen omdat mijn man niet wil, punt uit. >>>Zo is het echt niet. >>>Maar toch bedankt dat je wilde reageren! >>> >>>Groeten, Iris >> >>Beste Iris, >>Hehe, de boodschap is nu in elk geval aangekomen. Ik weet ook wel dat >>ik provocerend heb geschreven. Je trekt nu even snel de conclusie dat >>ik er niet over nagedacht heb, maar het tegenovergestelde is waar, ik >>heb er zeer uitgebreid over nagedacht en mijn woorden zeer zorgvuldig >>gekozen. Ik wist dat het hard aan zou komen. Het belangrijkste is, pak >>de punten waar je wat mee kunt. Dat was de opzet. >> >>Ik zeg helemaal nergens dat je je erbij neer moet leggen dat je man >>gewoon niet wil (opvallend, he, dat dat in jouw ogen de strekking van >>mijn verhaal is....). >> >>Ik zeg dat jullie eerst aan jullie relatie moeten werken voordat jullie >>aan dat hoofdstuk kunnen beginnen. Dat je het aan jezelf, aan je kind >>en aan je man verplicht bent om juist daar te beginnen. >> >>Je kunt over dit onderwerp geen gelijk of ongelijk krijgen. Je wilt >>iets wel of je wilt iets niet en de echte argumenten gaat over gevoelens >>en angsten (en niet over of ie nou wel of niet ongelukkiger is met twee, >>of ie het aan jou verplicht is om je een tweede kind te geven). De >>welles-nietes-discussie leidt dus helemaal nergens naar (behalve naar >>vette ruzies). Van deze situatie wordt iedereen de dupe, je kind in de >>eerste plaats (die feilloos zal aanvoelen dat het niet lekker gaat >>tussen papa en mama). Dat is jammer, dat is het niet waard. >> >>Neem afstand, probeer met hulp vrede te vinden met jezelf en met de >>keuzes die je hebt gemaakt. >> >>Wie weet komt die tweede er nog nooit, ik hoop het voor je, en ik hoop >>vooral dat die dan in een warm en harmonieus gezin terecht komt. >> >>Take care !!! >> >Laatste zin moet natuurlijk zijn: >Wie weet komt die tweede er nog ooit, ik hoop het voor je, en ik hoop >vooral dat die dan in een warm en harmonieus gezin terecht komt. > >-- >Dankzij uw gift kan dit forum blijven bestaan. >Heeft een antwoord u dus geholpen, maak dan eens een bijdrage over op >bankrekening 46.61.99.392 t.n.v. Stichting Eurydice te Wijdewormer (NL). >Elke bijdrage, hoe klein ook, wordt enorm gewaardeerd !!! > >Groeten, Cecile >http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Cecile >

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:56:02 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com