search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Hysteroscopie na doodgeboren kindje?

From: Talitha (anonymous@obgyn.net)
Wed Aug 30 16:28:50 2006

Hee Puk,

Hou het scherp in de gaten! Het kan zijn dat het gewoon lucht een water was van de ingreep, het gaat namelijk ook altijd wel een beetje door je eileiders naar je buik toe. (als ze doorgankelijk zijn, tenminste!)

Als het erger wordt, meteen bellen.

Sterkte!

--
Talitha

At Wed, 30 Aug 2006, Puk wrote: > >Bedankt voor uw reactie > >Inmiddels zit het er op en het was niet leuk :-/. Zeer pijnlijk maar >goed, dat ben je dan ook zo weer vergeten. > >Alles waar ik bang voor was is niet gebeurd overigens . Dat gas is niet >gebruikt, alleen vulden ze steeds mijn baarmoeder op met vloeistof. Het >was nogal een 'troep' van binnen begreep ik en al snel zagen we iets >'wits' in beeld. Dat was dus de boosdoener volgens mijn gynaecoloog >(had ze zelf ook niet helemaal verwacht om dat aan te treffen). >Aangezien ik de pijn redelijk verdroeg (aiiii...maar het 'ging' >inderdaad) besloot ze om met een iets groter ding door die hysteroscoop >te gaan om het toch op deze manier proberen weg te halen. En dat lukte, >ze liet het me ook zien. Dus het is toch ook een curretage geworden >(wel onder lokale verdoving gewoon). Hopelijk zal dit het einde zijn >van al deze nasleep! Het waren in ieder geval wel haar woorden. Hopen >maar.... > >Alleen, ik was gisteren een uurtje thuis en het ging links in mijn buik >(hoogte taille en daarboven) 'rommelen' en zeer doen. Dat bleef >aanhouden, later op de avond heel mijn bovenbuik (dus alles op mijn >navel eigenlijk) opgeblazen gevoel, pijnlijk (niet om uit te gillen >hoor, maar echt niet lekker). Vannacht een paar keer wakker geweest en >pijn was er nog steeds, nu ook. > >Ik weet ook niet wat hier nu van te denken, voel me ook wat gammel en >die buikpijn is niet lekker. Voor de rest, geen buikpijn meer in mijn >onderbuik, ik vloei niet, net ontlasting gehad die er normaal uitziet, >dus dat is denk ik allemaal wel goed. > >Iemand enig idee waardoor ik zo'n buikpijn heb juist in de rest van mijn >bovenbuik....ook misschien omdat de baarmoeder toch met die vloeistof >'groter' is gemaakt heel tijdelijk en alles even een 'duw' krijgt? Of >moet ik me zorgen maken (eh...misschien heel gek gesproken: zou het >kunnen dat er een gaatje ofzo in de baarmoeder gemaakt is waardoor er >iets kapot is ofzo en naar 'boven' stroomt?...pfff, ik weet het, maar >het stond in de folder als eventuele complicatie. Ik denk zelf dat je >dan, bij zo'n perforatie, tegen het plafond moet zitten van de pijn en >veel bloedverlies hebt enzo....?)... > >At Mon, 28 Aug 2006, Hans van der Slikke wrote: >> >>>Ik ben dus met 19weken bevallen van een doodgeboren kindje. In principe >>>leek alles 'eruit' gekomen te zijn maar we zijn 6 weken verder en ik heb >>>nog last helaas. >>>Ondertussen middels primolut wel een 'chemische curretage' gehad wat >>>zeer pijnlijk was en ben ook veel bloed/troep/stolsels verloren >>>Afgelopen dinsdag terug naar de gynaecoloog en ze vroeg me hoe het ging, >>>wat ik er zelf van dacht. >>>Nou, niet goed, ik vloeide niet meer maar 'het' zit niet goed daar van >>>binnen, dat is wat ik denk. Zo was ik bijv. de dag ervoor veel >>>onderweg geweest met de auto, nou, dan kan ik op een goed moment echt >>>niet meer zitten in die houding achter het stuur, zo'n pijn doet het dan >>>in mijn onderbuik, lijkt mij niet normaal? >>> >>>Gekeken met inwendige echo, er is nog steeds iets te zien, welliswaar >>>stuk kleiner dan eerst. Maar zij wilt ook, ook voor mij, dat ik >>>'schoon' ben, dit is te vermoeiend op deze manier ook m.b.t. de >>>verwerking. Maar ook in de zin van 'een nieuw begin' en inderdaad zo >>>ervaar ik het ook, ik kan dit (lichamelijk) maar niet afsluiten zo! >>> >>>Aanstaande dinsdag krijg ik dus nu een Hysteroscopie. Daarmee kijken ze >>>met e.o.a. apparaat in de baarmoeder én kan ze ook 'troep' mee >>>weghalen. Onder locale verdoving. Is niet prettig maar wel te doen. Ik >>>vroeg me af waarom dan geen curretage meer dan? Maar omdat het nu >>>inmiddels alweer 6 weken geleden is en het er ook niet naar uitziet dat >>>het grote stukken zijn (of iets dergelijks?) die er nog uitmoeten kan >>>het, volgens haar, heel goed op deze manier. >>>Nu kan ze uberhaupt gelijk goed de baarmoeder nakijken en zal ik goed >>>schoon zijn daarna. >>> >>>Iemand ook ervaring met zo'n hysteroscopie? >>> >>Ja... >>> >>Het gaat dus om een placentarest. Uiteraard kan ik niet beoordelen hoe >>groot deze is. Vaak wordt dan inderdaad (ook) een curettage uitgevoerd. >>In dat geval kan het plezieriger zijn onder narcose te zijn. >>> >>Misschien is het verstandig vandaag nog even met je gyn te overleggen of >>een narcose niet vestandiger is voor als het tegen valt en er toch een >>curetage moet gebeuren. >> >>-- >>Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog >>VU medisch centrum, Amsterdam. >>http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Hans >>

--
http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Talitha
Dankzij uw gift kan dit forum blijven bestaan.
Heeft een antwoord u dus geholpen, maak dan eens een bijdrage over op
bankrekening  46.61.99.392 t.n.v. Stichting Eurydice te Wijdewormer (NL).
Elke bijdrage, hoe klein ook, wordt enorm gewaardeerd !!!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:41:51 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com