search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: babyolie op wond, goed of slecht?

From: Agnes (anonymous@obgyn.net)
Wed Aug 30 04:44:23 2006

Bedankt voor je reactie. Met enkele weken bedoel ik inderdaad 14 dagen geleden. De hechtingen zijn er gisteren dan ook uitgehaald. Dit bericht was eigenlijk ook een beetje mosterd na de maaltijd, omdat ik er al babyolie op had gesmeerd. Heb te horen gekregen dat één gedeelte dreigt te gaan ontsteken en ik het vaak schoon moet maken met water. Ben bang dat die babyolie dit veroorzaakt heeft en zo dom geweest om het advies van een kennis zonder navraag op te volgen(diegene had het zelf namelijk ook gedaan). Kan mezelf wel voor m'n kop slaan nu!

Enfin, morgen moet ik weer terugkomen, want ze zijn 2 hechtingen vergeten. Dus kan meteen naar de rest worden gekeken. Hoop dat men goed nieuws voor me heeft in het ziekenhuis morgen. Duim voor me!

Groeten,

--
Agnes

At Tue, 29 Aug 2006, Wennetje wrote: > >Ik zou het je afraden. De arts bij mij op de afdeling zweert trouwens >bij calendula creme (VSM) Voor een mooie wondgenezing enerzijds maar het >bijkomend voordeel is dat het dan ook wat vettig blijft en er minder >uitgedroogde korstjes rond de hechting komen te zitten (wat hechtingen >verwijderen wat vervelender zou kunnen maken). Die creme mag overigens >ook alleen op een intacte huid worden gebruikt. Voor wondjes is er >calendula spray. > >Zeg maar, je zegt enkele weken geleden. Hoe lang moeten je hechtingen >wel niet blijven zitten????? Meestal is dat toch 10-14 dagen? > >Groetjes, Wendy > >At Tue, 29 Aug 2006, Agnes wrote: >> >>Enkele weke geleden heb ik een behoorlijke wond op mijn scheenbeen >>opgelopen. Ca. 30 hechtingen gekregen. Nu heb ik gehoord dat babyolie >>goed is om op de wond te doen, zodat de hechtingen er makkelijker >>uitgehaald kunnen worden. >>Nu kan ik mij voorstellen dat dit helpt en goed is als de wond dicht >>zit, maar wat als deze niet helemaal (wel voor het grootste gedeelte) >>dicht is? Is het dan ook goed of juist helemaal niet? >> >>Hoop dat iemand hier meer vanaf weet. >> >>Alvast bedankt!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Sat Aug 2 05:33:46 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com