search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Operatievraagje; misschien iets voor Thalita? (enigszins ot)

From: Talitha (anonymous@obgyn.net)
Fri Jul 28 13:49:43 2006

Zoals Rona al zei, je reageert niet op Morfine en dit kun je bij de anesthesist aangeven. Er komt altijd een intake gesprek bij de anesthesist, zeker bij grotere operaties. Don't worry! Wel lastig!Maar er is genoeg alternatief. Ik ken ook iemand die er allergisch voor is...

Sterkte!

--
Talitha

At Fri, 28 Jul 2006, Linnepin wrote: > >Hoi, > >Naar aanleiding van mijn operatie (bm-slijmvlies verbranden, >sterilisatie via laparoscopie) van vorige week zit ik nog met een vraag. >Toen ik bijkwam uit de narcose op de verkoever had ik heel erg veel >pijn. Ik kreeg daarvoor meteen morfine in mijn infuus; toen ik daar >niet op reageerde (behalve dat ik heel oppervlakkig ging ademen) kreeg >ik nog meer morfine. Ook daar reageerde ik eigenlijk niet op; de pijn >bleef onveranderd. Ik heb daarna nog zeker drie keer iets in mijn >infuus gehad; ik heb alleen geen idee wat. Het is me wel gezegd, maar >heb het niet onthouden (sowieso niet veel ;-) ). Na lang afwachten >(zeker twee uren) stelde de gyn die me geopereerd had voor om mij >Buscopan te geven en dat gaf enigszins verlichting. >Wat ik begreep van de verpleegkundige later is dat het niet zo vaak >voorkomt dat mensen niet op morfine reageren. Althans ik reageerde niet >als het ging om pijn verminderen. Wat ik vergeten ben te vragen en wat >me wel enigszins bezighoudt is de vraag of dit aan het moment en/of de >ingreep lag, of dat dat iets is wat bij mij ligt. Dus dat mijn lijf er >ook in de toekomst niet op zal reageren. Omdat het nu al duidelijk is >dat ik in de toekomst nog minimaal twee (zwaardere) operaties zal moeten >ondergaan zit ik er toch een klein beetje over in. > >Is er toevallig iemand die hier een antwoord op weet? > >Groet, Linda

--
http://europe.obgyn.net/nederland/default.asp?page=/nederland/Forum/wieiswie#Talitha
Dankzij uw gift kan dit forum blijven bestaan.
Heeft een antwoord u dus geholpen, maak dan eens een bijdrage over op
bankrekening  46.61.99.392 t.n.v. Stichting Eurydice te Wijdewormer (NL).
Elke bijdrage, hoe klein ook, wordt enorm gewaardeerd !!!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:41:32 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com