search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: heel veel vruchtwater en groot kind

From: Mandy (anonymous@obgyn.net)
Wed May 31 14:09:08 2006

Hallo Manon,

Hier een ervaringsdeskundige...... Tijdens de zwangerschappen van mijn 2 kinderen kwam ook naar voren tijdens de echo's dat ik en heel veel vruchtwater had en ook een bovengemiddelt zwaar kindje had, op het laatst liep de groei zelfs 4,5 week voor. Bij de eerste zwangerschap werd er verder niet zo heel erg veel aandacht aan besteed, ben bijv. niet getest op zwangerschapsdiabetes. (wel het gewone standaart vingerprikje) Tijden de bevalling bleek dat het gewicht toch een beetje de bevalling bemoeilijkte, met veel kunst en vliegwerk en een knip is onze oudste zoon geboren 5200gram en 58cm.

Toen we het eindelijk aandurfde om voor een 2e te gaan ben ik onder controle gekomen van een gyn. groei werd heel goed in de gaten gehouden en ik kreeg nadat bleek dat het weer een groot kindje en veel vruchtwater was zo'n dgcurve test om te kijken of ik suiker had, maar gelukkig was dit niet zo. 1 1/2 week voor de uitgerekende datum is dmv een geplande KS onze 2e zoon op de wereld gezet, 4800gram en 54 cm.

Waar het aan gelegen heeft? Geen idee, de gyn. vertelde ons dat het gewoon de combinatie van ons beide is, blijkbaar maken wij gewoon grote kinderen! Volgens de gyn. hebben ze wel een term voor zulke kinderen: Macrosomie/macrosoom kindje. Misschien kan je daar eens op zoeken?

At Wed, 31 May 2006, Manon wrote: >
>Ik ben nu 6,5 maand zwanger. Tijdens de laatste echo bleek dat het
>kindje zo'n 2,5 week te groot is en dat ik extreem veel vruchtwater heb
>(ook ten opzichte van de grootte van het kind). Inmiddels ben ik dan
>ook onderzocht op zwangersschapsdiabetes en is de navelstreng en het
>funtioneren van de slokdarm van het kindje bekeken. Dit was allemaal
>goed. Er is dus geen reden gevonden. Heeft iemand hetzelfde ervaren of
>weet iemand andere oorzaken waar het aan zou kunnen liggen?

--
groet,
Mandy

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:40:52 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com