search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: depressie en PMS

From: Annemarie (anonymous@obgyn.net)
Wed May 31 09:38:52 2006

Klinkt als de klachten die ik had na mn bevalling, dacht zelf eerst aan pms maar toen de klachten zich uitbreidden tot ver voor de eisprong vond ik dat toch raar (namen wel steeds wat af na mn menstruatie).

Ik bleek na veel gezoek suikerintolerantie te hebben. Dit houdt in dat je bloedsuikerwaarden extreem schommelen. Deze intolerantie versterkt bij mij zodra bepaalde hormonen wat actiever werken (vandaar dat ik ook dacht aan pms) en ook doordat ik vlak voor mijn menstruatie/rond de eisprong meer zin had in zoetigheid. Na een bevalling ben je uiteraard nog een tijd moe en moet je lichaam bijkomen. Maar ik was elke dag moe moe en nog eens verschrikkelijk moe en het werd steeds erger. Ik had een steeds grotere drang naar snoepen (had ik vroeger nooit) en kreeg steeds vaker tot wekelijks aan toe migraine aanvallen. Als ik de trap opliep kreeg ik krampen in mijn benen en 's avonds lag ik vaak met hartkloppingen in bed. Ik voelde me ook vaak depressief en soms wat 'opgefokt'. Na een lijst beantwoord te hebben op internet (zie o.a. de site http://www.tomaatnet.nl/~ingridcb/suikerintolerantie.htm en dan dr. harpertest) had ik een enorm hoge score wat waarschijnlijk wijst op het hebben van suikerintolerantie. Toen ik ook nog las dat als je niets aan suikerintolerantie doet, je diabetes kan krijgen (wat bij mij in de familie hier en daar voorkomt), was dat voor mij genoeg. Gestopt toen met het eten en drinken van suikerhoudende producten en mn klachten verdwenen binnen 2-3 dagen als sneeuw voor de zon! De suikerintolerantie had trouwens een negatieve invloed gehad op mijn cyclus zo bleek, die was al jaren heel lang en onregelmatig (tussen de 38 en 45 dagen was niet uitzonderlijk), en sinds dat ik gestopt ben met met suikerinname is die normaal en regelmatig geworden (28-30 dagen).

Het lijkt haast een reclameverhaal misschien zo, en ik weet natuurlijk niet of dit bovenstaande bij jou ook geldt, maar je kunt het altijd proberen. Bij mij hielp het en ben weer elke dag zo fit als wat, en alleen nog migraine+ moe overdag als ik eens een keer 'stiekem' een dagje gebak ed heb gegeten (blijft aantrekkelijk he die zoetigheid) maar dat komt zelden voor. Gewoon dus alles wat geraffineerde suikers en zoetstoffen bevat laten staan en zoveel mogelijk volkorenproducten ipv. witte bloem producten nemen. Fruitsuikers gaat trouwens meestal wel goed. En heb je trek in snoep bijv chocolade, een cracker met een mengsel van boter, appelstroop en suikervrije cacao, geeft een heerlijk chocoladekoekje en bij de hema hebben ze snoep zonder suiker en zoetstoffen. Fruit is ook een ideale snoepvervanger.

At Wed, 31 May 2006, Carlijn wrote: >
>Na de bevalling van ons 2e kindje (half jaar geleden, keizersnede) heb
>ik extreem veel last van PMS. Zodra ik mijn eisprong heb word ik
>depressief, erg moe, onweerstaanbare drang naar zoetigheid en nare
>migraine aanvallen.
>Ik wil heel graag weten wat ik hier aan kan doen, mijn huistarts neemt
>mij niet erg serieus.
>Het is echt een probleem omdat ik hierdoor echt aankom (eetbuien) en
>doordat ik door het depressief zijn en de migraine moeilijk voor mijn
>kindjes kan zorgen en niet echt een leuke mama ben die dagen. Het duurt
>rustig anderhalve week, totdat mijn menstruatie begint. Dan is alles
>over!
>
>Ik ben dringend op zoek naar bruikbare tips. Zijn er medicijnen voor of
>andere 'hulpmiddelen'?
>
>Groetjes, Carlijn

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:57:20 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com