search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: tweeeiige drieling ,in ziekenhuis adviseren ze embryo reductie, wat moeten we doen!

From: maan (anonymous@obgyn.net)
Tue May 30 05:38:55 2006

Hoi anoniempje,

Ik wou je even zeggen dat eventuele ongemakken tijdens en na de zwangerschap van een drieling in Nederland nooit een indicatie zullen zijn voor embryoreductie. Het is wordt alleen overwogen als er kansen zijn op ernstige medische complicaties, soms voor de moeder, maar meestal juist voor de kindjes. Het is wel zo dat verschillende ziekenhuizen hier anders over denken, en dat aan allebei de keuzes verschillende statistieken met risico's hangen. Omdat je nooit weet in welke statistiek jij zelf zult gaan horen, zul je uiteindelijk toch vanuit gevoel beslissen, maar ik denk dat een paar van jouw overwegingen -een groot gezin opeens enz- helemaal geen rol daarin spelen.

vriendelijke groetjes,

--
maan

At Tue, 30 May 2006, Anoniempje wrote: > >Beste Monique (en partner), > >Wij hebben zelf een groot gezin...Alleen deze kinderen zijn wel allemaal >één voor één gekomen... >Ik kan mij voorstellen dat jullie bijzonder opzien tegen de enorme buik >en alle beperkingen die daarbij horen...Eventuele complicaties en de >BABYBOOM na de drievoudige geboorte. >Anderzijds zou ik mij ook zeker zorgen maken als ik één kindje moest >laten verwijderen? De riscio's en de ENORME spijt die jullie >onherroepelijk zullen krijgen als het mis zou gaan?! >Zou het niet zo kunnen zijn dat de natuur haar werk wel zal doen? >Dat als er geen plaats is voor drie er eentje vanzelf af gaat komen? >DAT heb ik dus wél meegemaakt! In mijn buik is al geen plaats voor >2...;-) >Natuurlijk zou dat ook een verdrietige situatie zijn, maar als je daar >nu al rekening mee zou kunnen houden wellicht wel een draagbare?! > >Ik kan je maar een advies geven en dat is dat jullie op jullie eigen >manier en tempo de keuze moeten kunnen maken. Een weloverwogen >keuze...Je beslist niet over zo maar iets maar over een hevig verlangd >nieuw leven! (letterlijk en figuurlijk!) > >Ik wens jullie alle goeds en heel veel sterkte! > >Geniet vooral van jullie zwangerschap! > >At Mon, 29 May 2006, Bianca wrote: >> >>Hoi Monique... >> >>Zelf heb ik geen drieling, maar een nicht van mij wel... Zij heeft ook >>via een vruchtbaarheidsbehandeling een drieling gekregen en ook zij >>heeft van de artsen de dringende vraag gehad om er minimaal 1 te laten >>weghalen. Daarbij werd wel meteen gezegd dat het weghalen van 1 vrucht >>risico met zich meebracht. Het kon zijn dat ze spontaan nog 1 of zelfs >>2 zou verliezen. Mijn nicht heeft er geen moment over nagedacht om er >>eentje te laten weghalen en nu ze er al een aantal jaren zijn is >>iedereen blij dat ze het niet gedaan heeft... Op dit moment vraag ik me >>ook af.. Als ze het wel gedaan zou hebben... wie zou het dan geweest >>zijn? Wie zouden we dan niet gekend hebben? >>Het zijn alle drie schatten van kinderen! >>Mijn nicht vond het ook heel bruut omdat ze eerst geen kinderen konden >>krijgen... dan met moeite en heel veel inspanning jaren lang is ze dan >>eindelijk zwanger en dan moet ze een eind maken aan zo een leventje... >>Ze vond dat ongehoord... >> >>En nu zeg ik niet dat mijn nicht een prettige zwangerschap gehad heeft.. >>Nee zeker niet..... Ik zeg ook niet dat het af en toe niet moeilijk was >>om voor ze te zorgen... Er waren best moeilijke tijden bij... Maar ze >>kreeg hulp van alle kanten en dat is een groot voordeel... >> >>Ik wens je veel succes en sterkte met het maken van jullie keus... want >>die is niet makkelijk... Het is nogal wat wat ze van je vragen... >>Welke keus jullie ook maken... ik hoop dat het voor jullie de juiste >>keus is... >> >>In ieder geval ook ontzettend gefeliciteerd met deze zwangerschap! >> >>Liefs, >>Bianca >> >>At Mon, 29 May 2006, Monique wrote: >>> >>>hoi, >>>Ben er net achetgekomen dat na het plaatsen van twee eitejs bij onze >>>tweede ivf poging, het een drieling is geworden. Ben nu 7 weekjes en >>>verlies best veel bloed maar daar maakt de gyn. niet veel van. Het zag >>>er allemal goed uit. In ons ziekenhuis staan ze niet achter een >>>drieling zwangerschap en dus hebben we morgen een gesprek over eventuele >>>embryo reductie. Uiteindelijk beslissen we natuurlijk zelf, maar ik >>>vind het zo ontzettend moeilijk. Ik krijg het in mijn hoofd niet op een >>>rijtje en ben zeer emotioneel. Heeft er iemand ervaring met een >>>reductie of evt. drieling zwangerschap, graag jullie verhaal. >>>Groetjes M

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:57:20 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com